Ett sista på denna…..och sedan ny blogg

Ja då är det dags för för 120dagarsutmaningen att få ett sista inlägg. Känns lite konstigt även om jag verkligen är väldigt redo. Nu flyttar jag till www.jagcamilla.wordpress.com

Jag skulle ha kört 8 veckor med Itrim på egen hand men det blev 4 veckor istället. Mycket svårare att köra igen när man ej gå till Itrim och vägers sig, har gruppens stöd samt en coach att dryfta saker med. Så om ni frågar mig så fungerar det klart bäst om man går till Itrim och köper hela konceptet. Men jag ska inte hänga läpp. Jag släppte 1-2 storlekar under min tid på enbart måltidsersättning och det kändes skönt. Jag blev av med det värsta på kroppen.

I mars tog Svenska Hälsocampen vid. Jag satsade så gott jag kunde med min läkande fot. Men det var samma sak här. Jag var inte lika motiverad som första gången jag körde med SHC och nu fuskade jag lite då och då. Första gången jag var med så följde jag både mat och träningsschemat till punkt och pricka för att jag inte skulle kunna skylla på något. Nu så gjorde jag ett ganska bra jobb men jag kunde gjort det så mycket mer intensivt. Framföallt med maten. Men det ligger helt och hållet på min inställning och mitt engageman. Svenska Hälsocampens koncept är jättebra om man följer det. Till mitt försvar så blev det för mycket med nytt jobb, stressigt jobb, en fot som inte ville läka ordentligt och så livet i övrig. Jag ökade på med muskler men jag gick nog inte ner så mycket i vikt då jag inte skötte maten så bra. Men jag är ändå glad att jag gjorde SCH igen för det gav mig kaft och vilja att fortsätta. Att träffa alla roliga medcampare och alla fina ledare ger mig minnen för livet. Samt energi. Och jag vet att jag har ett team bakom mig som jag kan gå tillbaka och ställa frågor till och få kraft ifrån om jag vill det.

Jag tog även tag i min träning på Actic och hittade de bästa passet jag någonsin varit på. Functional Toning med Patricia och Jessica. Dessa pass fick mig att vilja träna igen trots att jag hade ont och var rädd för att skada mig. Jag tog mig till passen i ur och skur något som är bra för mig då jag har lätt att planera in träning och sedan inte gå dit pga diverse ursäkter (för det är oftast dåliga ursäkter). Nu under sommaren har jag legat på tre Fuctional Toning pass i veckan samt några extra pass med spinning eller löpning. I snitt har jag tränat 4 dagar i veckan skulle jag tro (minst 3 och som flest 6). Det är ganska bra jobbat.

Det här med maten har jag inte fixat så bra. Jag har försökt att motivera mig själv flera gånger till att starta och fylla i viktklubb men det har runnit ut i sanden efter några veckor. Det går bra i några veckor sedan tröttnar jag på all sund mat och vill ha annat. Jag blir inte kvitt kolhydratssuget.

Vad jag hittar på till hösten får jag se. Jag har inte gett upp min kamp om en sundare kropp och en sundare knopp. Men det får ta den tid det tar. Jag ska inte sätta en tidsram på det hela. Jag ska inte ”slå” på mig själv för att jag tappar greppet. Så länge jag inte ger upp och släpper på allt. Jag vill vara sund även om min knopp säger annat. Jag har börjat läsa på lite om LCHF mat och funderar på att ta några veckor och testa. Detta är en diet jag har ”fördömt” då jag inte tror att det är bra att äta så mycket samt att jag inte har svårt att känna rätt mättnadskänsla. Jag är rädd att jag skulle äta för mycket även med LCHF. Det sägs att man ska bli mätt av allt fett men om jag inte har dessa signalsubstanser så undrar jag om det fungerar på mig. Men som sagt jag är lite sugen på att testa. Och testar jag så gör jag det fullt ut i några veckor. Inget halvfjantande. Efter några veckor går jag nog sedan över på GI tänk och fyller kanske fortsatt i viktklubb. Men vi får se. Jag har inte bestämt mig än.

Idag (söndag) har jag suttit på jobbet hela dagen och jobbat. Fösökt att få lite struktur på ett möte som ska hållas i början på september. Jag åker på semester om några dagar och det hade varit väldigt skönt att slippa stressa in i det sista. Jag tror nog att det blir så ändå men om jag vet med mig att jag jobbat 9 timmar en söndag så blir det lite mindre dåligt samvete. Samt att jag får lugn och ro och ingen kommer och stör. Eller rättare sagt jag avbryter inte mig själv för att göra annat utan kan konsentrera mig på det jag håller på med. Jag tror även det är årets varmaste dag idag. Men det gör mig ingenting att sitta inne och jobba för jag tyckte att det var äckligt varmt när jag gick till bussen. Hade tänkt att ta mig en liten promenad som en rast när jag jobbade men det var så varmt att jag fick gå in igen. Jag är nog en av de få personer som har gillat vädret denna sommaren. För min del behöver det inte vara strålande sol hela tiden. Jag tröttnar lätt på det. Skönt med oväxling.

Så hoppas att ni följer med mig till den nya bloggen www.jagcamilla.wordpress.com . Det hade varit kul!

Tack alla som har följt den här bloggen. Om det är någon som har frågor om Itrim eller Svenska Hälsocampen så svarar jag gärna på dem. Denna bloggen får ligga kvar även om jag inte kommer att vara aktiv på den. Men frågor eller kommentarer kommer jag fortfarande att se.

20120819-214046.jpg

Kommentera

