Färdigtränad och nu ”stana”

Dagens träningspass är avklarat. Som vanligt ett grymt tufft pass. Jag blev riktigt trött av uppvärmningen som de senaste passen varit grymt tufft. Svetten lackade från första minuten. Men det gillar jag. Nu blir det två lördagar framöver utan dessa pass och jag känner paniken komma lite. Men jag ska verkligen försöka att göra det bästa av träningen i New York.

Fredagskvällen spenderade jag i soffan tillsammans med en ostbricka. Wille är i sutgan så jag passade på. Jag håller på att upptäcka den magiska ostvärden med olika smaker. Skönt att göra detta när jag var ensam hemma för då var det ingen press liksom. Jag har inte varit så mycket för ost innan. Men igår så gick jag till Möllans ost och köpte med mig små bitar av fyra olika ostar, en god marmelad, lite kex och några små korvsnuttar. Det blev min middag. Gott var det. Mäktigt var det. En bra middag som inte genererade något godissug efter vilket mat i vanliga fall brukar. Men kroppen var väl nöjd med allt fettet och pumpade väl inte in lika mycket insulin så att jag slapp få de där hemska godissugen jag ofta får på kvällarna. Kvällens två favoriter blev Tagleggio Dop Montagn (står så på kvittot) och Saint Agur. Härlig konsistens och god och krämig smak. Gott gott. Vill lära mig dricka vin så att jag får uppleva det där med ost och vin. Sedan är vin nyttigare än öl om man nu vill ha något med lite alkohol i.

Nu är frukosten uppäten och jag ska promenera ner på stan. Ska införskaffa ett gummiband som får följa med till New York och kolla på lite annat. Kanske växla lite pengar också om Forex är öppet.

In i duschen och ner på stan……sluta sitta vid datorn.

20120818-150906.jpg

Kommentera

