Lördag och FT & Y-Town & YSB

20120812-175204.jpg

Lördagen började med ett Functional Toning pass. Trots vikarie så var det ett bra och tufft pass. Jag hade grym träningsvärk när jag kom dit och det lär inte bli bättre de kommande dagarna. Hi hi….där fick kag så jag tålde igen. Bra. Sedan var det en snabb cykeltur hem för dusch och sedan iväg till bussen för att möta Annika på centralen och sedan ta tåget till Ystad.

Väl i Ystad så shoppade jag ett doftljus på Ordonnance. Jag som inte gillar doftljus. Men jag har nog mer baserat denna åsikt på de billigare doftljusen som kan dofta väldigt skarpt och sliskigt. Ska bli spännande att se vad jag tycker om detta lite lyxigare. Kvinnan i butiken slog in det så fint och omsorgsfult trots att det bara var en present till mig själv.

Sedan var det dags för mig att ta med Annika till Store Thor. Detta för att Annika skulle få provsmaka hamburgaren som jag numera anser vara den bästa hamburgaren som finns (å då har jag provat många världen över och den ledande innan jag testade denna var Stortorget i Lund). När vi satt där såg vi att de även hade tapas som såg goda it när de gick ut till gästerna. Men vi nöjde oss med hamburgaren. Annika höll med om att det var den godaste burgaren ever.

När vi var mätta och belåtna tog vi en promenad bort till Ystad Saltsjöbad där jag träffade E från konferensen och fick en visning av hotellet och konferensanläggningen. Jättefint är det verkligen! Sedan kunde vi om vi ville slänga oss i poolen i SPA:et och ligga i solen men vi valde den fina uteserveringen. Sååååå fint och härligt.

Vi hade några härliga timmar i solen. Jag med en spritzer i handen och Annika med lite rött. Det var ett bröllop på uteplatsen också så vi var omringade av vackert klädda människor. Själva bröllopet hölls på stranden.

När vi gick mot tåget igen tog vi vägen längs steanden och hamnområdet. Vilka kontraster. Det blev en del foton under dagen. Har problem att ladda upp dem för tillfållet så jag lägger till dem när wordpress fungerar igen.

20120812-182226.jpg20120812-182249.jpg20120812-182448.jpg20120812-182537.jpg20120812-182553.jpg

Kommentera

