Semester på en måndag

Vilken fullspäckad dag det blev igår. Vi vaknade upp till en mulen dag vilket kändes helt OK eftersom att vi skulle åka runt lite. Det blev frukost inne med tända ljus vilket var mysigt.

Sedan körde vi in till Simrishamn och tog tåget till Ystad. Där strosade vi runt ett tag och kollade runt i butiker. Jag hade fått span på ett armband som jag fått tipsat om fanns i Ystad. Så vi stegade även bort till butiken Ordonnance vid Stortorget. Här hittade jag armbandet men valde ett svart istället (det jag sett från början var rosa/rött). Sedan fick även en ring i svart följa med mig hem. Fast jag har redan ångrat mig och vill tillbaka och köpa det rosa/röda armbandet jag sett via en blogg.

När vi var färdigshoppade så började vi bli hungriga och gick till en restaurang som visade sig ha den godaste burgaren jag någonsin testat. Den slog Stortorgets som varit en favorit i mååååånga år. SMS:ade genast min kompis Annika för att berätta denna nyhet. Så nu har vi bestämt att vi åker till Ystad nästa lördag för att även hon får testa burgaren. Annika och jag har under våra New York resor försökt hitta en burgare som slår Stortorgets.

Nöjda med Ystad tog vi tåget till Simrishamn. Där körde vi vidare hem till en konstnär som vi gillar. Johan Thunell i Tunby. Han gör roliga nyllen i keramik. Dessa är helt otroliga. En del är jäkligt läskiga men många har ett roligt eller skönt ansiktsuttryck. Vi köpte två nyllen med ett nöjt utseende. Glömde fotografera just dem. De är kvar i stugan så det får bli foto på dem senare. Vi ska flytta till en nybyggd lägenhet om lite drygt ett år och då kommer dessa att få pryda en vägg. Vi har två stora sedan tidigare och nu ytterligare två. Det kommer att bli en vägg full av nyllen. Tog lite foton i ateljén så här kommer ett av dem.

Väl hemma blev det att slänga sig i fåtöljen och titta på Bron. Vi såg de tre sista avsnitten. Bra serie med verkliga karaktärer.

2 thoughts on “Semester på en måndag

Kommentera

