Tack och lov för piller

20120805-090457.jpg

Igår kväll spenderade vi några timmar på stranden. Skön avslutning på dagen. Där låg vi och läste, kastade leksaker till Tosca i vattnet och lekte med iPhonens kamera. Resultatet av kameralek och sedan redigering i form av olika filter ser ni här. Det blev en ny profilbild till Facebook. Blev själv riktigt nöjd med fotot. Kul när man själv gillar en bild på sig själv. Det är så skönt att bara ligga på en filt vid havet på kvällskvisten. Solen värmer lite lagom och man blir varm och go i kroppen.

Hade en irriterande huvudvärk igår som senare på kvällen natten gick mot migrän. Vid midnatt vaknade jag efter att ha sovit en liten stund och stod inte ut längre. Gick upp och tog tabletter. Det dröjde väl ca 45 minuter innan de kickade in men guud så skönt. Tänk att små piller kan göra en sådan skillnad. Min bästa combo är två alvedon och en ipren. Fungerar till det mesta. Igår fick jag även börja knapra voltaren igen då min vänstra fot börjad göra sådär jävla ont framför trampdynan/tårna igen. Så trist. Haltar rejält. Kände att det kom smygande i fredags morse och sedan igår under dagen så eskalerade det. Trist att inte kunna gå ordentligt. Så tyvärr får dagens joggingtur till stranden utebli. Troligtvis morgondagens också. Vi får se. Det gör mindre ont när jag springer för då tar jag kortare steg. På träningen igår kände jag av det ganska mycket men bet ihop. Tror dock att det är dumt att bita ihop mer så lite träningsfritt här framöver får det bli. Tur att jag på tisdag har möte i Köpenhamn och inte kan träna FT på kvällen. Då slipper jag gräma mig över det. Men arg blir jag. Får verkligen hoppas att det försvinner tills vi åker till New York.

Igår till middag blev det klassikern varma mackor. Varken Wille eller jag var sugen på riktig mat så det fick bli mackisar. Gott jue! Jag körde med ost, banan och ketschup. Gillar verkligen banan i alla former. Sedan blev det lite tittsnde på Bron (Wille har köpt serien på DVD). Den är både rolig och spännande. Å så blev det en stor påse godis till mig. Sockret spädde nog på huvudvärken skulle jag tro.

Nu ska vi snart dra oss mot stranden. Men först lite frukostfixande så att vi har något att äta där.

Kommentera

