Min dag i bilder

20120805-183723.jpg
Efter frukosten på stranden gick jag bort till de söta kossorna och pratade lite med dem. Även Tosca försökte försiktigt få en syl i vädret.

20120805-183849.jpg
Det blev även lite promenerande på själva stranden där jag ofta håller ögonen öppna efter fina stenar.

20120805-184015.jpg
Det är en strand med mycket fina blommor också.

20120805-184125.jpg
När vi varit hem om och lämnat Tosca samt bytt om så åkte vi till en ny gårdsbutik som öppnat precis utanför Simris (byn där vi har stugan). Vacker Vardag heter butiken. Det var så himla fint där. Både byggnader, inredning och omgivningar. Köpte inget men lär återkomma dit. Fick lite nytändning på att fixa med möblerna i vår stuga så att de blir lite finare och passar ihop bättre. Nu är det ett enda hopplock av saker.

20120805-184708.jpg
Lunchen åt vi sedan på Branterögen i Brantevik. Det blev en förrätt Toast Skagen och lite gratinerade nachos vid sidan om eftersom att vi var mer humgriga än endast en förrätt. Dryck till detta blev för egen del en Spritzer. Vi gick sedan runt lite i Brantevik och kollade. Hur mysigt som helst men lite mycket bilar bara. Alla vill till dessa små byar vid kusten. Fast på restaurangen var det inte så mycket folk.

20120805-185137.jpg
I Brantevik hittade vi Sveriges längsta ljugarbänk. Förutom mig så satt där inga andra ”ljugare”.

Kvällen kommer att spenderas i dagbädden och framför TV:n. Imorgon har vi ett tufft schema på det vi vill hinna med. Vi kom på att jag nog inte kommer att åka till stugan förrän i september då det kommer annat i mellan såsom fixande inför resa, själva New York resan och sedan ett bröllop den 8/9.

Just det min fot är fortsatt kass. ja mer än vanligt alltså. Idag såg jag att mina tår på vänsterfoten är svullna. Kan inte gå normalt. Skit skit skit också! Jag som var på bättringsvägen. Vet inte riktigt bad som utlöst det onda den här gången

Kommentera

