På väg med tåg

20120804-114645.jpg
Sitter på tåget mot Simrishamn och äter frukost del två. Första delen av frukosten äter jag i sängen före träningen. Ställer klockan så att jag har en timme på mig innan jag måste cykla iväg. Före träning frukost består av en latte på minimjölk och en proteinbar/måltidsersättning. Detta är lagom mycket för mig. Jag tränar gärna utan frukost men med tanke på hur pass tuffa pass det är så är det nog bra med lite i magen.

Passet var som vanligt tufft och det är så skönt att ”riva loss” ett pass så här på morgonen. Nästa lördag gifter sig ledaren Patricia så då får vi en helt ny instruktör. Det är nog nyttigt för mig att bli tvingad till att testa FT för en annan instruktör än Patricia och Jessica. Lite jobbigt men nyttigt som sagt. Först tänkte jag strunta i detta passet och dra ner till stugan redan på fredagen. Men jag känner art det faktiskt är ett bra tillfälle att testa ny ledare och det tillfället ska jag ta vara på. Det kan ju vara så att jag hittar ännu en favorit. Vem vet. Actic har bra instruktörer. Nu återstår det att se hur det blir. Ska försöka att inte jämföra.

Del två av frukosten består av vaniljskyr och en burk blåbär. Började äta på den där hemma men insåg att jag var tvungen att rusa till bussen ner till stan. Så jag slängde över allt i en burk och tog med mig. Bättre att i lugn och ro äta frukosten.

Idag är planen att äta lunch inne i Simrishamn och sedan åka till stugan för att lite senare åka till havet och hänga där en stund. Jag har tagit ut en semesterdag på måndag så jag har lite lata dagar framför mig vilket är jätteskönt. Nästa vecka blir alltså lite halvfart men sedan är det full fräs på jobbet.

Det har verkligen varit en annorlunda sommar. Wille har varit i stugan sedan vi kom hem från Roskilde och jag har pendlat ner dit för att hänga om helgerna. Men det har verkligen passat mig bra i och med att jag tränat mer än vanligt. I veckorna har jag enbart kunnat koncentrera mig på träningen. Ganska skönt faktiskt. Sedan vet jag att min man tycker att det är skönt att få lite egen tid han med. Han kan pula med sina datorer och kolla på sina DVD boxar. Det blir Win Win vilket är bra. Det passar inte alla men för oss är det ett vinnande koncept.

Näe nu måste jag äta färdigt min frukost så att jag får i mig lite energi. Det blev ett längre blogginlägg än vad jag tänkt från början.

One thought on “På väg med tåg

Kommentera

