Afterwork

Mötte upp min hubbie (mannen) efter jobbet. Han tog bussen från stugan för att komma till Lund och ha afterwork med mig. Mysigt!

Vilken sommarkväll. Solen strålade och det var varmt och skönt. Vi började med att dela på en flaska Cava och satt och smuttade på den ett bra tag i de sköna utefåtöljerna de har på Stortorget i Lund.

Efter ett tag var vi redo för middag. Då bytte vi och satte oss vid riktigt bord vid Herkules som ligger bara några meter därifrån. Jag körde ribs till middag. Inte vanliga med glaze på utan riktigt möra där köttet faller av. Allt fett är borta och de kändes riktigt fräscha. Gott! Till det blev det en spritzer. Mumma. Blev lite smålullig av alkoholen. Men det var gott.

Lämnade sedan av Wille vid bussen till Simrishamn och jag tog bussen hem. Fixade och donade lite där hemma. Packade inför att jag skulle åka till Simris på lördagen.

Vilken härlig kväll det var i Skåne igår. Det gäller att ta till vara på de fina och sköna kvällarna. Temperaturen är behaglig och det är skönt varmt ute.

Sedan blev det lite OS invigningstittande. Kul med Drottningen och Bond men annars inget speciellt. Det svenska laget såg hämtade ut från någon överklassinternat i sin uniform. Lite roligare kläder hade varit på plats. Så fort Sverige passerat stängde jag av TV:n för att få min sömn. Skulle ju trots allt upp ganska tidigt och träna på lördagsmorgonen.

Kommentera

