Skav på låren

Detta är väl inget man pratar vitt och brett om. Och jag glömde själv bort det. Nämligen skav på låren under sommaren när jag går barbent. Dvs där mina tjocka lår går ihop och gnids mot varandra när jag går. Det känns helt ok först men ju längre dagen går och ju varmare jag blir desto mer ont får jag. Sedan blir det som röda värmefläckar som svider. Inget skönt alls.

Detta är ett ganska dolt problem för oss tjockisar. Hösten då jag lyckades gå ner i vikt med Itrim och efterföljande år slapp jag detta. Så det är en av sakerna jag ser fram emot att bli av med min övervikt och komma ner de där ca 10-15kg.

Jag skrev inlägget för att påminna mig själv om just detta problem och ännu en anledning att kämpa vidare. Jag gillar inte att ha shorts då jag känner mig så ”butch”. Fast idag fick det bli jeansshorts för att låta ”skavet” vila lite. Kände inte för tigths och kjol. Det är ju varmt ute och lager på lager blir varmt. Jag gillar inte heller alla nödlösningar med att tex smeta vaselin på utsatta områden eller ha avklippta strumpbyxor. Näe jag vill känna mig fin och fräsch. Nödlösningarna kanske inte syns utåt men jag vet ju att de finns där hela tiden och det känns väldigt B.

Fotot ovan är klänningen igår som indirekt orsakade detta skav

Så då kämpar vi på…..

Har ingen helfigurs spegel på jobbet men har kommit på en bra teknik att fotografera dagens outfit ändå. Halvliggandes på kontorsstolen och iPhonen över huvudet. Blir fördelaktiga bilder dessutom. Ser inte så”tjockis ut”.

Kommentera

