Soliga sköna söndag

Så härligt och skönt det är att vakna utan en väckarklocka. Jag kom upp ganska tidigt ändå. Strax efter kl. 08:00. Bestämde mig för att jag ville testa att jogga med mina nya inlägg så jag startade morgonen med en latte för att sätta igång kroppen (läs magen) och sedan fixade jag min del av fruksoten och la den i frukostkorgen.

Joggingturen till stranden gick över all förväntan. Det är lite drygt 6.5km dit och jag hade ställt in mig på att gå ca hälften. Men jag gick inte alls mycket. Tog det lugnt i och med att de nya inläggen förändrar ställningen ganska kraftigt på fötterna och kroppen inte är van. Men det gick bra. Första kilometern var grymt jobbigt och tung men sedan lossnade andningen och den tunga känslan. Nästa gång kan jag nog jogga hela vägen skulle jag tro. Bjuder på lite foton från turen. Tog dem joggandes så de är nog ganska suddiga. Jag känner verlilgen att jag hittat en runda som passar mig. Eller rättare sagt den passar Wille och mig. För vi kommer båda till stranden.

Den andra bilden jag bifogar är från själva stranden och vägen dit. När jag kommer ner till stranden så joggar jag bort till det stället där vi brukar ligga. När jag är en bit ifrån ropar jag på Tosca (hunden) och vips så kommer hon springande mot mig. Det är så härligt att bli välkomnad på detta sätt. Just det…..det blev årets första dopp också. Har jag för mig i varje fall. Min man säger att jag redan har badat i år men jag tror att han blandar ihop det med förra året. Jag har tänkte på att bada tidigare men i maj var det så kallt när vi var här så det blev inget. Tosca älskade att även jag hoppade i vattnet. I och med att jag var varm från joggingturen så var det inte så hemskt kallt. Ja det var ju inte så att jag var i jättelänge men några minuter i vattnet var jag i varje fall.

Å den tredje bilden får visa min dag på stranden. Efter doppet blev det frukost. Idag yoghurt med färska bär och vetepuffar. Mums! Och sedan det goda Simrishamnsbrödet (som jag kallar det) med ägg och kaviar på. Gott gott! Och så klart en kaffelatte i våra nya termosar. De får jag visa någon annan gång. De var jättebra. Ganska dyra i inköp men köna att dricka ur. Ska fixa en till att ha i Lund.

Wille och jag åkte sedan hem och lämna Tosca och sedan vidare in till Simrishamn där vi åt lunch. Gissa vad det blev för mig igen…..jo Äggakaka. Jag lämnade faktiskt nästan hälften för det var så otroligt mycket och jag försöker ju att vara lite duktig i varje fall och inte proppa i mig mat.

Kvällen avslutades med grillat magert kött och bär och glass till efterrätt. Mums. Sedan var det TV fåtöljen som gällde. Vi gick och la oss ganska tidigt eftersom att jag skulle upp vid 6-tiden för att åka till Malmö och jobba.

Kommentera

