Ändrade planer…

Klockan ringde kl. 06:15 och jag var inte redo för att gå upp. Men det var dags att lämna Simris för jobb inne i Malmö. Min man var schyst och skjutsade mig till tåget. Jag kan gå men hade en ganska stor väska och det tar ca 30 minuter att gå till Simrishamn så skönare med skjuts. Tågresan gick bra även om jag tycker att de nya pågatågen har väldigt obekväma säten. OK om man åker mellan Malmö och Lund men resan Simrishamn till Malmö tar 90 minuter. Ja ja det är ju inte ofta jag behöver åka med dessa tåg. De passar inte min rygg helt enkelt.

Väl på jobbet satte jag fart och jobbade så tangenterna flög. Min chef var inne idag på förmiddagen och jobbade. Vi stämde av lite saker och sedan uppmanade han mig att ta ledigt som imorgon tisdag. Det ska bli väldigt fint väder i Skåne och han ville inte att jag skulle sitta här inne och jobba då. Så jag lyssnade faktiskt på honom och ringde min man och sa att jag kommer tillbaka till stugen för ett dygn. Så i eftemriddag flexar jag ut och tar tåget tillbaka. Lämnar kvar lite saker här på jobbet så att jag slipper släpa en gång till. Jag får boka av spinningen och coren ikväll men det är ok. Detta är ändå inga pass som jag är speciellt fötjust i. Jag tänkte ta en extra löprunda imorgon och sedan är det ju Functional Toning imorgon kväll som jag åker hem till.

Så vi hoppas på fint väder och sol imorgon så att vi kan hänga på stranden hela dagen. Kanske sola bort lite av raggarbrännan eller i varje fall jämna ut lite.

Idag på lunchen så tog jag mig ner till Västra Hamnen i Malmö. Jag kan ta Citytunneln bort till Malmö Central och sedan går jag ut. Det blir promenad och frisk luft i ett. Köpte med mig sushi som jag åt längst ut i Dockan.

Ja sedan tåget tillbaka till stugan igen där det blev grillning i kvällssolen.

Bifogar bild på mina fina nya träskor som jag knappt kan använda. Mina fötter gillar dem inte. Men jag har en plan jag ska testa. Återkommer i detta ämne.

20120723-211210.jpg

Kommentera

