Svettigt värre och häng på stranden

20120721-225119.jpgVaknade med ett ryck när klockan ringde och jag kunde inte fatta att det redan var morgon och dags att gå upp. Tassade ner hämtade mig en dubbel espressolatte och en proteinbar. Dags att ladda inför morgonens Functional Toning pass.

Patricia körde ett grymt tungt pass med mycket nya spänst hopp. Så jobbigt. Svetten fullkomligt sprutade om mig (ja om oss alla). Denna veckans tre FT pass känns i kroppen. På ett bra sätt. En riktig intensiv vecka. Vi får se om jag orkar att snöra på mig joggingskorna imorgon. Hade varit kul. Men jag vet inte. Kanske tar jag en powerwalk istället. Är det fint väder imorgon så ska vi till stranden och då kan jag lika gärna ta mig dit ”till fots” på ett eller annat sätt.

När träningen var avklarad så skyndade jag mig hem och tog sedan bussen ner på stan för vidare färd mot Simrishamn. Det är stressiga lördagar när jag ska vidare. Idag hade jag 40 min på mig att ta mig från gymmet, hem, duscha, klä på mig och sedan ta mig till bussen. Men det går. Jag är rätt snabb.

Wille och Tosca mötte upp inne i Simrishamn och vi åkte direkt till stranden. Vi skulle haft sushi med oss men de hade inte öppnat. Det fick bli en tråkig kebabrulle. Åt nästan bara salladen och de kanske 7 bitar kött som låg i den. Valde stark tomatsås så det blev en ok lunch. Svårt att planera om.

Vi hade en väldigt mysig stund på stranden. Tosca badade och simmade förstås en massa och jag och Wille låg på filten och solade. Sköna timmar på stranden.

När vi åkte från stranden bestämde vi oss för att köpa med oss sushi hem till middag. Så det blev sushi ändå till slut. Vi åt även rödbetor och chevre. Mums vad det är gott med rödbetor.

Ja det var den lördagen. En ganska bra en. Nu ska jag snart gå ut med Tosca på en sista runda. Hon ligger just nu i sin korg och drömmer. Tassarna flyger och far och hon småskäller i sömnen. Gulligt!

Här kommer en rolig bild på mig……var tvungen att censurera……då det var ”solning” i underkläderna som gällde på stranden…..men en ganska avslöjande och framför allt kritvit bild på mig. Men det bjuder jag på.

20120721-230953.jpg

2 thoughts on “Svettigt värre och häng på stranden

Kommentera

