Bär @Möllan

Idag på lunchen tog jag en promenad bort till Möllan (Malmö) för att köpa lite bär till kvällsmat. Det blev en skön stund där. Botaniserade bland frukt, grönsaker och bär. Till slut blev det hallon, blåbär, krusbär och jordgubbar. Köpte även en pakistansk mango som jag ska ta med när jag åker till stugan imorgon. Min man älskar mango och vi äter en hel del när vi är i Thailand. Så nu får vi se om denna är något att ha. Kanske tillsammans med lite vaniljglass. Efter middagen idag lassade jag upp en massa bär och tog lite lättglass till det. Mums vad gott det var.

Annars har det inte hänt så mycket idag. Träningsfri dag. Skönt. Det behövde jag. Har tvättat och packat inför trippen till stugan imorgon. Åker direkt till jobbet på måndag morgon. Så det är lite som ska med.

På jobbet lyckades jag spilla ut ett helt glas med vatten över hela skrivbordet och tangentbordet. Men jag var snabb som bara den och fick vänt upp och ner på tangentbordet så det klarade sig. När jag ändå plockade undan allt för att torka av allt så fick jag för mig att byta stativ på min dator. Jag hade ett combo stativ där både skärm och laptop satt på. Den var stor och otymplig. Så till slut efter mycket meckande och skruvande så fick jag det till att fungera. Fick leta upp skruvar till det lilla stativet för det hade jag inte fått med. Men jag löste det. Hoppas i varje fall att det står upp som det ska när jag kommer till jobbet på måndag. Så att det inte har rasat. Det hade varit något.

Som avslutning på detta inlägg visar jag en bild på den fina babycup cake som jag köpte idag på Möllan. Den var så liten och söt och såg så god ut. Såg verkligen fram emot att äta den. Men tyvärr levde den inte upp till mina förväntningar. Så det mesta av den hamnade i soptunnan. Jag tänker inte slösa kcal på något som inte är gott. Men som sagt fin var den. Tur att jag hade fina bär att frossa i.

Kommentera

