Randigt & Regnigt samt stjärnor

Det har regnat hela natten och ska regna hela dagen idag. Så imorse gick jag för att klä mig bekvämt och varmt. Fick på mig en outfit som jag verkligen trivs i. Byxorna är modell större och dessa har jag i mindre storlekar. Men än så länge är det bara de större som går på.

Tröjan älskar jag och det är ett fynd från Boomerang. Köpte den på rean. När vi var i Sigtuna i somras så såg jag den i en affär. Men jag tittade inte ens på prislappen då eftersom att den troligtvis var svindyr. Sedan har jag sett den på en tjej på stan i Malmö och ångrade mig. Strax före midsommar traskade jag in på Boomerang för att se om de hade den. Och en sådan tur jag hade. Nästan halva priset på tröjan. Ok fortfarande en relativt dyr tröja men jag är ju i en ”randig” period så jag slog till. Och jag har inte ångrat mig en sekund. Älskar den verkligen. Och den kommer att följa mig ner i storlek. Den kommer bara att bli lite rymligare vilket inte gör något.

Till detta fick det även bli en halsduk från Cubus. Jag har klippt upp den då den egentligen är som en tub. Men tuben fungerade inte på mig. Två varv runt halsen blev för löst och tre varv blev för tigtht.

På fötterna fick det bli Birkis sandaler så att det kan regna hur mycket som helst. Det är antingen sandaler eller gummistövlar och då väljer jag sandaler. Mina gummistövlar är fortfarande helt leriga från Roskilde Festivalen.

Visar även en bild (är väl mest för mig egentligen) där jag själv ser att fluffet i midjan börjar bli mindre. Skönt! Nu i veckorna är jag jätte duktig med Viktklubb. Ska bara styra upp helgerna lite mer. Börjar bli sugen på att väga mig igen. Det här med att gå på känn börjar kännas lite jobbigt. Vi får se. Samtidigt vill jag inte bli ledsen över vikten men å andra sidan så är ju den vad den är. Så vi får se om jag ställer mig på vågen snart. Har inte vägt mig sedan sep-okt. Som jag skrivit tidigare så vet jag att jag gått ner en hel del. Både ser och känner det. Har tom fått kommentarer från folk jag inte känner. Men nu känner jag nog snart att vågen kan vara en motivator. Ja vi får se….

Japp det var dagens regnoutfit och lite tankar. Over and out från bussen mellan Lund och Malmö.

Kommentera

