En lunch blev tre och grodor

Idag hade jag inte någon aning om vad jag ville ha till lunch. Vid 11-tiden var jag vrålhungrig och tänkte bara på mat. Jag ville ha varm ”riktig” mat. Inte bara keso med tillbehör. Så jag kollade upp en lunchrestaurang som finns här på sjukhusområdet där de har take-away. Det kostar 70kr så det är ju inget superbra pris för en lunch. Men när en hämtning genererar hela tre stycken luncher för 70kr så är det billigt. Idag var det fetaostfärsbiffar samt kycklingfilé på menyn. Jag plockade på mig biffar och kyckling så att den fyllde hela lådan. Struntade i potatismoset och annat tillbehör som man också skulle ta. Dvs fick jag plats med lite mer proteiner. Sedan fyllde jag salladslådan (man får en liten låda till sallad vid sidan om) med ungsbakade morrötter. Det är mycket godare än vad det ser ut att vara på fotot här bredvid…..

Så min lunch kunde lätt fördelas om till tre luncher. En som jag åt idag, en till i morgon och en att frysa in. Jag gick och köpte lite keso också så det blev en klick keso som sås till det hela då jag nästan inte tog någon sås till. Det är bara det som följde med biffarna och kyckligen som blev sås.

Såg att de har viltfärsbiffar med bacon imorgon så jag funderar på att gå dit och göra samma sak och frysa in till nästa vecka. Det är kanonbra att ha i frysen. Biff med sallad och keso är en bra lunch för mig. Inte för tung men ändå energi för dagen och kvällens träning. Tycker faktiskt det är lite konstigt att man kan göra så. Har två kollegor (killar) som brukar gå och hämta mat på detta sätt. Men de delar lunch på två luncher. De äter ju lite mer än vad jag gör och de fyller på med potatis eller pasta också.

Till hösten kommer jag och min man igång med lite mer matlagning så då blir det naturligt matlådor hemifrån då vi oftast gör en eller två portioner extra när vi ändå lagar mat. Jag gillar matlådor och att ha kontroll över vad jag stoppar i munnen. När jag sitter på restaurang på lunchen blir jag ofta bullrig i magen för att jag äter för mycket eller för att det är för fett eller för mycket laktos i. Här kan jag välja själv hur mycket jag vill ha av allt. På restaurang äter jag ofta allt på tallriken för att jag inte vill lämna (duktig flicka som man är). Enligt utredning är jag inte laktosintollerant utan mer bara käsnlig. Jag sitter hellre i lunchrummet och tar sedan min promenad efter maten. Det mår jag allra bäst av.

Kvällen Functional Toning med grymma Patricia var svettig och jobbig. Men så skönt att köra slut på sig själv. Idag körde vi rumpdödaren grodan. Fast jag känner mig mer som en padda. Gud vad det bränner i röven. Snacka om bra övning. Jag kan nog inte hitta någon träning som passar mig bättre än Functional Toning med Patricia och Jessica. De är så grymma och peppar/skriker på oss. De är så tydliga i sina instruktioner och ser till att vi gör rätt. Samtidigt är de goa och rara och bryr sig om oss alla. Jag bara älskar dessa pass. Så rätt. Imorgon blir det en efterlängtad träningsfri dag. Troligtvis veckans enda. På lördag blir det FT igen och på söndag blir det troligtvis en joggingtur (hoppas på det i varje fall).

Nu har jag precis avslutat middagen som bestod av ett ägg, 70g halloumi, 125g keso och två kiwi. Orkade inte gå och handla efter träningen så det fick bli vad som fanns hemma. Borde haft ett ägg till. På FT passen bränner jag ca 600kcal så det gäller att tanka upp lite.

2 thoughts on “En lunch blev tre och grodor

    • Eller hur Emma. Idag tror jag att jag går dit igen och köper fler biffar till frysen. Funderar även att ta en tur till Möllan för att köpa lite frukt och bär som jag kan frossa i ikväll. Hoppas att allt är bra med dig och att du hade det kul igår på allsången. Läg väldigt roligt!

Kommentera

