Så trött (igen)

Trots att jag sovit minst sju timmar i natt så var jag gristrött när klockan ringde i morse. Kroppen vill inte alls gå upp och ögonlocken känns mycket mycket tunga. Det var inte många på bussen in till jobbet.

Gårdagens MRL och spinningpass var tunga och jobbiga men de gjorde gott. Jag var totalt genomsvett när jag cykelade hem. När jag åkte hem från träningen kom jag på att jag inte hade någon middag hemma så jag cyklade direkt bort till vår ICA butik i området. Där stod jag bara och glodde en lång stund innan jag kom mig för att handla något. Jag var helt slut och hade inte en aning om vad jag ville ha. Det blev en massa jordgubbar, hallon, blåbär, kivi, passionsfrukt. Sedan även lite keso, ägg och halloumi. Det räcker till några dagar.

Middagen blev en blandmiddag. Den bestod allstå av ca 70 gram stekt halloumi, 2 stycken ägg till äggröra och 1/2 litet paket med keso. Detta blandades ihop till en röra. Såg inte så aptitligt ut men det var gott. Del två av middagen var en bärsallad. Dvs jordgubbar, hallon, blåbär, passionsfrukt och en halv burk med vanlij Skyr. Gott!. Hade även köpt sex st bitar med naturgodis. Själva påsen var nästan mer vikt än innehållet. Men jag kände för något lite extra gott.

Igår innan jag lämnade Simrishamn så shoppade jag igen. Jag får snart sluta för jag har nästan inga pengar kvar på mitt sparkonto. Inte bra. Jag känner mig helt shoppingtokig för tillfället…. Och jag ska inte börja nalla av mitt ”långtidssparkonto” som jag också har. Denna gång var det en av märkesbutikerna som skulle sälja ut allt i butiken och det var på 40%. Dvs det var inte svindyrt längre. Jag köpte en vit knälång klänning. Får väl visa bild på den senare. Jag måste fixa en underklänning till den då den är väldigt genomskinlig. Men det är en sådan där skön klänning som inte sitter åt någon stans. Risken är att jag ser gravid ut i den. Egentligen ska man vara riktigt smal för att bära upp en sådan klänning bra men jag var bara så sugen på en vit klänning. Och på denna var det små ärmar vilket jag gillade. Snygg till jeansjacka och skinnjacka. Kommer ej ihåg vad märket heter då det var något jag ej kände igen sedan tidigare (det hette något med Pink). Sedan blev det även en knälång kjol i en snygg grå färg. Den var lite puffig nertil och den med genomskinlig men med en av mina svarta underkjolar blir den perfekt. Jätteskön och lite ovanlig.

Snart ska jag ta långlunch och träffa en kollega ”från förr”. Ska bli kul. Vi har inte träffats på säkert 7-8 månader. Så det är på tiden. Tog på mig gympadojjor idag så att jag kan promenera dit. Tror det blir en promenad på ca 30 minuter vilket är bra. Jag har med mig små söta skor från Redfot (tror jag de heter). Det är sådana skor man kan vika ihop och lätt ha i väskan. Jättebra. Och det som är extra bra är att mina nya inlägg går att lägga i dem. Detta är ju inte så fotriktiga skor men med inläggen så blir de OK. Jag har två par Redfot skor (än så länge fler är på väg med posten). Det andra paret jag har är lila och de får nog vara med på ett bröllop jag ska på i september. Jag kan inte ha högklackade skor så så får jag hitta söta platta skor. Fast jag ska se om jag ändå inte kan hitta ett par med lite klack i någon sådan där fotriktig skoaffär. Vi får se. Det viktiga är att jag kan gå och röra mig på bröllopet och att kunna dansa om det bjuds på dans.

2 thoughts on “Så trött (igen)

  1. Åh då har du mycket att se fram emot. NY på våren är helt underbart. Jag och min man åker nu i slutet på augusti. Då är det lite för varmt egentligen men vi ska fira vår 10 bröllopsdag så det kan man inte flytta till våren. Och klart du fixar att komma under de 100kg. Det ska vi se till att göra. Kram…vi ses ikväll på Ribban då….

Kommentera

