Helgen

Helgen har spenderats i stigan i Simris tillsammans med Wille och Tosca. Vi hade även besök av min syster med familj.

Lördagen började hemma i Lund med ett Functional Toning pass kl 09:00. Efter passet kastade jag mig på cykeln hem, in i duschen och sedan iväg med bussen. Kom till Simris vid ca kl 13:00. Wille och jag åkte och handlade och förberedde inför syster med familjs ankomst.

Planen när de kom var att fika och sedan åka in till Simrishamn och titta lite. Det är kul att gå runt med gäster för då ser du staden du är så van vid på nytt. Man går på andra gator än vanligt. Simrishamn är verkligen fint. Vi klarade oss undan regnet under promenaden. Men när det var dags för den planerade pizzapicknicken på stranden så öppnade himlen sig. Det började ösregna när vi var på pizzerian för att hämta pizzorna. Så vi åkte hem till stugan och tände en massa ljus och åt inne istället. Det blev ganska mysigt det också. Sedan gick kvällen till att sitta och snacka och umgås.

Vi har en stuga med extremt små rum. Så vi fick göra en ordentlig rockad. Gästerna ficksovrummet där vi blåste upp en luftmadrass på golvet till barnen. Wille tog dagbädden. Och jag blåste upp en madrass och bäddade upp i köket. Fick flytta bort ett litet bord och två stolar men det blev faktiskt ganska bra. Jag blev riktigt nöjd med hur bra vi fick till det. Vi har ingen TV soffa i vardagsrummet utan två fåtöljer så vi hade tagit med två sköna campingstolar som vi fällde upp till de vuxna och sedan två små till barnen. Fungerade finfint. Som jag brukar säga. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.

 

 

 
På söndagen såg vi att det skulle vara fint väder på förmiddagen så vi körde till havet och stranden.

Det lite roliga var att Meja snart 5 år blev lite konfunderad. Någon sa att snart åker vi till havet och någon annan sa stranden. Så hon trodde att vi skulle till två olika ställen. Hon fick sedan förklarat och satte då ena foten i havet och den andra kvar på stranden. Det är så kul hur barn fungerar. Albin njöt av att få springa runt och bara göra det han ville. Plaska, pilla på stenar och ha det bra.

Vi fick en jättefin förmiddag ute. Vid lunch skulle vi åkt till Tjörnedala för att äta lunch. Men tyvärr hade restaurangen kursat så vi åkte till Simrishamn istället. Det blev lunch på gågatan i Simrishamn. Jag åt min favorit äggakaka (Skånsk ugnspamnkaka). Gott gott!

Efter lunch drog vi iväg till Hylkegården utanför Simrishamn. Där är mysigt att strosa runt bland fin heminredning, teer, träskor och kläder. Vi körde även en fika där men bara med kaffe. Det blir så mycket fikor och god lunch att det är skönt att bara dricka kaffe ibland. Jag har struntat helt i att fylla i viktklubb. Dels har jag inte riktigt haft tiden och sedan så ville jag bara haka på det vi bjöd på. Valde bort lite öl när de andra drack ibland men annars har jag moffat i mog det mesta och lite till.

Efter middagen på söndagen gick vi på en liten promenad i kvällssolen. Vi gick in på en grusväg i utkanten av Simris. Där fanns det hästar och kor. Fina fält och väldigt skönt att promenera runt.

Jag har haft väldigt mysiga dagar i stugan med syrran och familj. Kul att de tog sin lilla bilsemester ner till bla Skåne. Nu har de åkt vidare (måndag förmiddag).

Kommentera

