En onsdag i juli

Så skönt det var igår när spinningpasset var över. Jag var glad att jag tog mig dit. Fast efter 10 minuter var jag helt slut i kroppen. Men jag kämpade på resterande 45 minuterna. 500 kcal brända i varje fall. Mer än vad jag trodde det skulle bli. Bra med pulsklocka. Eftersvettades som en tok på bussen hem och gömde mig i min hoodie.

Träffade Emma som har bloggen Viktkamp idag på Actic Södervärn. Hon skulle precis ta sig till Ribban och köra uteträning där men vi hann snacka några ord innan jag fick springa till spinningscykeln. Jag följer Emmas blogg och hon är en riktig kämpe. Gå in och kolla vetja.

När jag klev av bussen gick jag direkt till lilla Ica och handlade middagsmat till mig (mannen och hunden har åkt till stugan). Gick bara och stirrade i affären och var inte sugen på något som är nyttigt för mig. Tillslut bestämde jag mig för nyttiga hamburgare och köpte lite nötfärs med tillbehör. Hamburgerbröden skar jag av en del på så att de blev lite mindre. Sedan tog jag 2 tsk mango raja dressing och ketchup, banan och bladspenat. En sallad på jordgubbar, halloumi, paprika, bladspenat och några körsbär. Det blev en mycket god middag. Och så har jag kvar att steka upp både hamburgare och halloumi både ikväll och imorgon kväll. Vågade inte steka upp allt på en gång för då tar jag bara om.

Hoppade i säng tidigt men somnade inte förrän vid midnatt. Hoppas på mer egerig idag torsdag. Ska ta tag i några suredegar på jobbet som jag skjutit upp ett tag. Kanske kan min nattsömn bli bättre när det är gjort istället för att ligga och tänka på det. Jag har väldigt svårt att få saker och ting gjorda på jobbet nu när jag sitter här helt ensam. Har liksom inget driv. Sitter mest och gör annat som jag inte borde hålla på med på arbetstid. Okej jag jobbar också men jag kunde varit mer effektiv än vad jag är. Så surdegar ”Here I come”.

One thought on “En onsdag i juli

Kommentera

