Ghaaaaaa va jag är trött!!!!

Så jäkla trött jag var i morse när klockan ringde. Somnade vid midnatt och vaknar ca 1 timme senare av att min man gick och la sig. Kunde inte somna om. Vid tre-tiden börjar hunden klia sig i öronen och skaka på huvudet. Till slut masar jag mig upp och tar hand om de stackars öronen. Tosca avskyr att få öronen vidgjorda och springer och gömmer sig. Stackarn. Hon har ont. Jag blir allergisk efter närkontakt med henne. När jag går och lägger mig kan jag fortsatt inte sova. Så totalt har det nog blivit tre timmars sömn. Min kropp vill vila mer. Två tuffa träningspass i veckan. Och gårdagens Functional Toning körde helt slut på mig (600 kcal brända). Vi gjorde några nya övningar. Varav en jätterolig där man vände upp-och-ner på en steppbräda. Tog en stång och kilade in den mitt i brädan, satte en tung vikt uppe på stången. Sedan jobbade vi sida till sida med detta. Superjobbigt! Bra för midjan. Och bra för mig som har svårt att fixa de vanliga midjeövningarna där man ligger ner på höft och axel. Måste tanka mer vatten idag.

Vi får se om det blir någon träning över huvud taget idag. Har tagit med mig kläder för spinning. Hoppar utomhusträningen då den börjar senare samt att det tar längre tid att ta mig hem. Det enda som motiverar mig till att träna ikväll är att jag ska få motions kcal som jag kan äta upp.

Väl på jobbet idag blev det frukost och vuxenvälling (latte). Försökte hitta bra alternativ och tog bort en macka, la till en frukt och struntade i Bregott på mackan som var kvar. Tog även lite extra lättmjölk (ny sort med 30% mer protein). Så jag sparade in ungefär 100kcal mot igår.

En sådan dag är det idag. Jag hoppas snart må lite bättre och få mer energi. Så det är nog även smartast att endast köra spinning och få låta resten av kroppen vila. Inte det roligaste inlägget precis. Men ibland måste jag skriva av mig lite.

3 thoughts on “Ghaaaaaa va jag är trött!!!!

    • Jag är på Actic Södervärn vid ca 16:45. Kör spinning kl 17:00.

      Ja det är trist men jag känner att jag vill hem så fort som möjligt idag. Spinningen passar bättre.

    • Jag är på Actic Södervärn vid ca 16:45. Kör spinning kl 17:00.

      Ja det är trist men jag känner att jag vill hem så fort som möjligt idag. Spinningen passar bättre.

      Härligt med massage!

Kommentera

