Inlägg om inlägg

Här ser ni mina nya inlägg som jag var och hämtade ut hos ortopedtekniska idag. Slet genast fram ett antal skor jag har på jobbet och började prova. Fötterna måste definitivt vänja sig vid pilotten som ni ser mitt på inlägget. Dvs upphöjningen i mitten. Dessa inlägg riktar upp fötterna bra. Ortopedteknikern vill att jag tar kontakt med ortopeden och ber honom mäta mina ben/höfter. Enligt ortopedteknikern så är jag sned som jag är nu. Men det kan bero på mycket. Kan ev rättas till hos en kiropraktor. Men han tyckte i varje fall att jag skulle ta upp det så att ortopeden fick avgöra.

På lunchen var jag ute och gick i ca 1 timme vilket kändes rejält i fötterna. Jag är inte van. Det kommer att ta ca 2-4 veckor att vänja sig. Sedan kommer jag att efter ca 2 månader kunna beställa ett par till på samma remiss. Bra! Hoppas att det blir bra. Jag kände tydlig skillnad i hela framfoten och artrosen på båda fötterna. Belastade inte alls lika mycket på det onda. Det var skönt. Nu gäller det bara att hitta annat än gympadojjor som inläggen passar i. Måste ha lite andra skor också. Inte alltid kul att strutta runt i stora gympadojjor på jobbet eller vid ”utgång”. Inser när jag ser bilden att jag har börjat köpa väldigt färglada skor. Tidigare köpte jag bara vita eller svarta skor. Men nu gillar jag färg. Kul när man inser en sådan sak. Det gäller faktiskt även kläder. Jag har mest svart men har börjat att använda lite mer färggranna kläder. Skönt med variation.

När jag ändå var ute och gick passade jag på att köpa på mig lite frukt till mellanmål i veckan. Idag blev det Skyr med jordgubbar och nektarin. Nu är jag igång med att fylla i Viktkoll vilket är bra. Men man glömmer snabbt. Jag blev chockad att min frukost som jag tycker är ganska ok innehåller ca 450kcal. Jag måste få ner det ca 100kcal. Ja ja det är bra att börja mäta och väga för då förstår jag ännu bättre att jag äter mer än vad jag tror när jag bara kör på. Även nyttiga alternativ kan bli för mycket. Men nu så är jag som sagt igång. Måste få min man till att mäta och väga också de dagar han lagar mat. Igår fick vi gissa oss fram. Men det går det med. Hade en massa tränings kcal till godo så det var inte hela världen om jag gissade lite fel.

Nu är jag igång med tärningen igen efter Roskilde. Igår blev det MRL och Spinning. Jag var helt slut i kroppen och huvudet efter dessa pass. Det blev totalt 798 kcal brända vilket var bra. Ikväll blir det Functional Toning. Skönt att träna för då får jag äta lite mer. Jag tycker det är ganska svårt att leva på 1300 kcal om dygnet annars. Ständigt hungrig känner jag mig om jag inte lägger till tränings kcal. Imorgon har jag bokat in mig på Spining men funderar på att bya ut spinningen mot utomhusträning på Ribban här i Malmö som Actic Södervärn anordnar. Vem som helst får komma på denna träning så det är bara att ta sig till Ribban. Tror det var samling vid kiosken kl. 18:00. Jag måste kolla upp hur jag tar mig dit. Jag är inte så hemma i Malmö än. Det var många många år sedan jag var på Ribban sist. Vi får se hur vädret ser ut i morgon. Kanske kör jag spinning ändå. Då kommer jag hem tidigare. Nu när jag tränar så mycket så är jag inte hemma förrän vid 20:00 tiden nästan varennda dag. Om marn bortser från den lilla stunden när jag kommer hem och byter om för att sedan åka och träna. Spinningpasset är färdig kl. 18:00 oc då är jag hemma senast 19:00 vilket vore skönt. Lite tid att slöa på.

4 thoughts on “Inlägg om inlägg

Kommentera

