Nu får det vara nog……

Bilden är lånad från Viktklubbs hemsida.

På måndag är det jag som ska börja registera det jag äter med Viktklubb. Jag tänker lägga ribban på att jag ska gå ner 1 kg i veckan fram tills vi åker till New York. Jag kommer ju inte veta hur mycket jag går ner i och med att jag inte väger mig men om jag sköter mig så ska det fungera ändå även utan våg. Det lär kläderna visa. Jag borde klara 1 kg i veckan vilket innebhär minst 6.5kg fram tills vi åker. Första veckan brukar jag gå ner mer så då kanske jag kan fixa ca 7kg totalt. Det borde göra skillnad i midjan och på jeansen. Jag startar upp ett nytt kortare abonemang. Jag kommer att få äta 1300 kcal de dagar jag ej tränar och mer de dagar jag träna. De dagar jag tränar kan jag äta (om jag vill) de kcal jag förbränner. Mitt mål är att äta hälften av de kcal jag förbränner genom träning.

Det känns skönt att veta att jag ska göra detta. Jag har svårt att anpassa maten utan att ha en ram och jag har väldigt lätt för att smyga in diverse saker som mer bredgott på macka, bara lite nötter till, en extra macka osv. Nä nu ska här planeras och vägas så att kilona vill lämna min kropp. Jag tränar ju redan ganska mycket så där behöver jag nog inte göra speciellt många förändringar. Känner att jag under allt armfett börjar få ganska ok armar. Men det syns ju inte för det är ett lager fluff ivägen.

Jag ska även börja använda min pulsklocka igen på passen så att jag kan få en indikation på hur mycket jag förbränner i kcal. Det känns bättre än att kolla i en lista där jag får gissa mig till antalet använda kcal. Sedan är ju pulsbandet ingen exakt vetenskap men det är nog bättre än att kolla i en lista som är generell. Det finns tärning och träning och det är ju hur jag utför den som räknas.

Så nu gäller det. Jag ska även vara godisfri fram till New York. Jag kommer att få äta glass och kakor men ej som jag äter godis. Dvs köpa hem en massa och äta framför TV:n. Köper jag kulglass får jag köpa två kulor men helst bara en. Ibland kan man få glassförsäljarna att dela en kula på två olika smaker. Vad gäller GB glass så gillar jag att de nu för tiden skriver ut precis hur många kcal en glass innehåller på förpackingen. Det underlättar också. Nu är det inte så att jag ska äta glass i tid och otid men jag vill kunna äta glass i sommar. För det hör till. Men godis är bara okynnesätande. Det bara förstör.

Så fort vi lämnar Roskilde på måndag så är det jag som sätter igång fullt ut. Inget halvmesigt eller halvhjärtat. utan fullt ut…..på måndag kör jag så det ryker.

Kommentera

