Skål-god-morgon

Seg som attans idag. Hade en riktig kolhydrats kväll igår. Istället för middag åt jag limpmackor och sedan blev det glass och godis. Köpte ganska mycket snacks. Men det komiska är att nästan hela påsen är kvar. Jag åt några bitar. Men det var tillräckligt med kolhydrater för att min kropp ska reagera. Magen har flippat ur och kroppen känns tung och svullen. Ja ja kanske jag lär mig någon gång. Jag föråt mig på nyttigt i veckan och då blir det lätt ett bakslag efter några dagar. Åt även kanelbulle till fikat på jobbet.

Ibland blir jag så trött på mig själv. Men så försöker jag tänka på allt det jag faktiskt gjort ett aktivt val att inte äta. Jag har blivit bjuden på godis (japp, toblerone mm) som jag tackat nej till, jag har undvikt att gå och köpa godis om kvällarna trots att jag nästan har klättrat på väggarna av sug. Så min vecka har varit ganska bra ändå. Jag har tackat nej till fika.

Så att jag bestämde mig för att få äta lite igår gör inte så mycket. Jag önskar bara att suget kunde försvinna. Att kroppen å knoppen fattar att jag inte mår bra av att jag äter för mycket vitt bröd och en massa kolhydrater i form av smågodis.

Nåja…..nu ska jag dricka färdigt min latte och knapra i mig min proteinbar för kl 09:00 drar Functional Toningpasset igång. Det var några lördagar sedan det var ett lördagspass för mig så det känns skönt att köra ett pass snart ( midsommar och Stockholm har kommit mellan).

Go lördag alla där ute!

20120630-080713.jpg

Kommentera

