Armhävningar

20120628-205224.jpg

På kvällens Functional Toning pass kände jag skillnad i axel/skuldra/nacke. Troligtvis löste den jobbiga och djupa massagen igår en del ”låsta” muskler.

För första gången sedan jag började att gå på Functional Toning för Patricia och Jessica så fungerade armhävningarna idag. Jag gjorde i stort sett allt. Det var tufft och armen domnade bort samt blev helt svag. Men jag fixade det.

Fast i slutet på hela passet när jag skulle resa mig upp och tog hjälp av den vänstra armen som hävstång så vek den sig bara och jag for ner på mattan. Ingen skada skedd men jag blev lite konfunderad. Borde nog skynda långsamt. Men det är så skönt att känna sig starkare och att kroppen fungerar bättre. Ska stretsha lite extra imorgon.

Tjohooooo för framsteg. Kan ju tillägga att alla armhävningar var på knäna….

När jag kom hem från träningen satt jag på framsidan en stund i den sista solen där innan den försvann bortom huset.

Det blev kvargpannkakor idag med. La till ananas då jag hade en som behövde ätas upp. Annars samma upplägg som igår.

20120628-210729.jpg

Kommentera

