Fötter i 3-D

Hade med mig en stor väska med skor idag till ortopedtekniska. Det var bra att jag hade skor med mig att visa upp. Visade mest mina gympadojjor. Och det blev som jag tänkt mig. Att jag i fortsättningen ska köpa neutrala skor och så ha inlägg i dem. Dvs mina uprovade löparskor för pronation kan jag ej använda tillsammans med inläggen. Jag behöver ju inte göra mig av med dem men inlägg i dem fungerar inte. Det säger ju sig själv. Och nu fick jag det bekkräftat. Det blir kaka på kaka om man har både inlägg och skor för pronation som är ganska uppbyggda.

Sedan ville ortopedteknikern att jag ska be min ortoped om en remiss för rullsula. Jag vet inte riktigt vad det innebär men det är inte något fancy i vajre fall. Men det är väl lika bra att prova. Kan ju alltid ha dem som ett par promenadskor. Inte något jag går runt i för jämnan. Känner mig som en kärring med gamla slitna fötter.

Cooolt att se sina fötter skannas i 3-D. Jag trodde att jag skulle få fötterna avgutna. Men tydligen ny teknik. Jag testade för många år sedan och då fick jag ställa mig i någon slags form där det var som oasis (sådan man gör blomarrangemang på) som pressades ihop efter fötterna. Men de inläggen blev aldrig bra för jag kände ingen skillnad. Kanske dessa kan bli bättre för här belastade jag inte fötterna samtidigt. Vi får se. Spännande är det i varje fall.

Så kallt det har varit idag. Riktigt ruggigt. Det var runt 10 grader när jag gick till bussen i morse. Frös om tårna. Hade tagit sandaler och 3/4 tigths på min i och med att jag skulle till ortopedtekniska. Tänkte att det var bäst så. Men årngrade klädvalet när jag stod och väntade på bussen.

På lunchen åt jag en lammfärsbiff med potatis och lite bönor som jag köpte av Matakuten här på sjukhuset. Sedan blev det 40 minuters promenad i Pildammsparken. Det är verkligen en lyx att ha denna fina park som en trädgård till mitt kontor. Det tar mig ca 3 minuter att gå dit. Det är lite som ett mini Central Park. Ja det kanske är att ta i men det finns många olika ytor och ställen att gå på. På ett ställe är det som att gå i en bokskog för att sedan komma ut till dammarna med vatten och en massa fåglar. Härligt är det. Lyxigt att ha det så nära. Ibland tar jag lunchen med dit och sitter och äter där. Men idag hängde regnet i luften så det fick bli lunch inne och sedan promenad med jacka på. Saknar dock mitt promenadsällskap Anna som nu har gått på semester och inte är tillbaka förrän i augusti. Det blir tomt här utan henne.

Kvällen bjöd på ett kort pass med MRL (mage, rumpa, lår) och så ett 45 min spinningpass. Båda passen var tuffa men det kändes bra att svettas ut. Middagen blev 1/2 burk med Gulaschsoppa (Felix). 2 stycken små mackor och ett litet glas med smothie.

Dagens outfit bild. Regnjacka, träningsbrallor och Birkis. På bilden ser man verkligen att min vänster stortå har kortats. Eller rättare sagt det är benet/leden framför tån som sågats itu och kortats. Detta var något jag upptäckte 3 mån efter op. Att stortån nu var kortare. Jag visste att man sågat i leden/benet och satt ihop en igen. Men jag fattade aldrig att man tagit bort en liten bit.

Kommentera

