Rock of ages

20120624-214508.jpg
Foto taget i Väggarp under hundpromenad på midsommardagen
Både gårdagen och idag har varit väldigt lugna. Jag har umgåtts med mamma och Tasja (hennes hund). Det var så kul att Tosca och Tasja fick träffas igen. Bästa kompisarna. Det blir inte ofta de kan träffas nu när mamma flyttat till Stockholm.

Idag har regnet öst ner mest hela dagen så vi har mest suttit inne och tjattrat. Vid 16-tiden var det dags att ta bussen ner på stan för att mamma och T skulle ta tåget hem. Vi var på centralen i väldigt god tid så vi tog en liten promenad så att T fick rasta av sig. Vi passade på att titta på bygget av min och Willes nya lägenhet (inflyttning först hösten 2013). Än så länge är det bara en grop i marken. Men jag kunde visa vart den ska ligga och hur området växer upp.

I helgen kollade jag igenom tillvalslistan för lägenheten. Den har precis lagts upp på hemsidan. Det är en hel del val. Jag ska skriva ut den och sedan googla på de olika valen vi ska göra. Jag önskar att vi fick hjälp med själva inredningen av lägenheten. Dvs vilka av våra möbler passar in och hur ska vi möblera. Vad ska vi komplettera med mm. Jag tycker att det är extremt svårt att se möbler på plats i mitt huvud. Det blir sällan som jag tänkt mig. Vi kommer nog att köpa en del nytt men vill ta med vissa möbler som vi har. Det är många tankar som flyger och far. Kanske hyra in en inredare som kan titta på det vi har och komma med råd. Vi vet en del möbler typ köksmöblemanget som ska bytas ut. Vi vet även vad vi vill ha där. Men resten. Det ska vara lättstädat, snyggt och funktionellt. Inte övermöblerat och för plottrigt.

20120624-220014.jpg
När jag vinkat av Tasja och mamma på tåget så gick jag till Filmstaden för lite bio. Har inte varit på bio på evigheter. Det fick bli filmen Rock of ages. Det var en mycket töntig men rolig film. Jag gillade den även om jag var chockad över att den tidvis var musikal. Jag är ingen big fan av musikaler. Men den var bra och så där töntigt corney. Ungefär som Mamma Mia filmen. Bio = Biogodis. Mmmmmm

20120624-220444.jpg
Fick vänta på bussen i 30 minuter. Brrrrr vad kallt det var. Frös rejält om fingrarna. Vilket busväder.

När jag kom hem fixade jag fram lite kvällsmat. Det fick bli rester som fanns från helgen. Det blev en väldigt mumsig combo som jag dukade upp på en bricka och åt i sängen.

20120624-220728.jpg
Nu ska jag fixa till mina fötter. Imorgon är det dags för besök hos ortopedteknikern. Ska fixa specialinlägg till skorna. Vill inte visa upp mitt avskavda nagellack. Pinsamt jue….

Sedan är det God Natt!

Kommentera

