Midsommar

20120623-100610.jpg

Vaknade upp till ett mulet Lund. Strax före kl 10 så började det regna. Så det blev tyvärr ingen träning i Stadsparken med Patricia och Jessica. Jag vet inte om de träffades där men jag valde att stanna hemma. Om inte mamma varit på besök så kanske jag hade cyklat ner och tittar efter.

Det blev istället för träning långfrukost och sedan blomsterplockning i regnet under hundpromenaden.

Mamma drog till Helsingborg. Men innan dess utrustade jag henne med regnkläder, keps och fleecetröja så att hon skulle hålla sig torr å varm.

När jag förberett midsommarmaten vi skulle ta med oss så slängde jag på löparkläderna och tog en runda i regnet. Skönt att komma ut men jobbigt att jogga. Det blev mycket jogg/ powerwalk. Jag tog 5 km rundan. Jag sprang på ett ställe mitt i Lund där de har bevarat en midsommaräng med högt gräs och fina prästkragar. Kunde inte motstå att slänga mig på rygg och ta en svettigt foto. Jag ser verkligen helt miffi ut. Röd å plöffsig. Ingen fördelaktig bild. Men jag är grymt nöjd att jag tog mig ut på självaste midsommar i ösregnet. Att det regnar när jag är ute och springer gör inte så mycket då jag gillar att jogga i regn så länge jag har en keps på mig. Sä det blev lite träning i varje fall.

20120623-101843.jpg
Jag, Wille och Tosca åkte till Väggarp för att fira midsommar med bekanta. Det blev sen sill lunch (köttbullalunch för mig som inte äter sill).

Vid 18-tiden gick vi ut med alla hundarna och sträckte lite på oss. Då sprack vädret upp och blev jättefint.

20120623-102529.jpg
Vi satt ute och grillade. Det blev verkligen en kanonskön kväll. Tror vi satt ute till nästan kl 23 och sedan gick vi in och värmde oss med brasa.

Jag och Wille sov i redskapsboden/gäststugan. Mysigt och skönt att rå sig själv.

20120623-102725.jpg

Kommentera

