Dagarna rullar på

Ibland går tiden så fort att jag känner att jag knappt hinner med. Fast å andra sidan vad är det jag ska hinna med.

Onsdag

Bussen i till jobbet. Jobba ca två timmar. Sedan tåget till Lund och ortopeden på Carema. Där fick jag vänta en bra stund men det gjorde inte så mycket.

Besöket hos ortopeden gick bra. Han undersökte min axel och har nu skrivit en remiss till röntgen och en till Gerdahallens Sjukgymnaster som Carema har avtal med. Så nu ska jag nog få hjälp och bli bättre. Men sommaren är på intågande så det blir nog inte röntgen nu mitt i sommaren utan snarare när folk börjar komma tillbaka från sina semestrar.

Skönt i varje fall att det ska röntgas. Jag tror själv att det är muskulärt som gått lite för långt och blivit stelt och otymplogt. Men i och med att mina fotleder krånglar så är det bra att få axlarna undersökta också.

Efter ortopedbesöket gick jag lite på stan och köpte med mig en macka från stenugnsbageriet. Den fick följa med mig på tåget mot Gentofte Sjukhus där jag skulle på möte.

Har äntligen kommit igång lite och läsa min bok som jag släpat med mig på alla resor det senaste halvåret. Hoppas att jag kommer in i bokläsandet nu. Jag är en väldig periodare när det gäller att läsa. Men när jag väl kommer igång så kan jag plöja igenom ganska många bäcker på kort tid. Måste leta fram alla böcker jag handlat på sista tiden. Det är en hel del för jag har väntat på att andan att lösa skulle falla på. Sedan har jag några tips på lut från en kompis som också ska inhandlas.

Var inte hemma förrän kl 20:30 från mötet i Danmark. Det blev att rusa in och försöka dammsuga och städa av. Sedan en timme senare bussen ner på stan igen och möta upp min mamma och Tasja (hunden) vid tåget.

Vi satt och pratade en bra stund inpå natten.

20120623-094657.jpg
Torsdag
Sovmorgon och gick upp först vid 08:30. Skönt att få sova ut. Det blev frukost ute i solen på trädäcket. Härligt att kunna sitta ute.

Mamma och jag tog en dag i Malmö. Vi gick i affärer och strosade runt.

När det var dags för lunch så gick vi till Friisagatan och Raw Food House. Vi tog båda en varsin Love Burger och sedan slog jag till på en kokosnöt. Kokosnöt är något jag alltid dricker på morgonen när jag är i Thailand. Gott gott!

Fick shoppat en tröja på Boomerang (på REA).

20120623-095235.jpg

20120623-095341.jpg
Torsdagskvällen bjöd på ett svettigt Functional Toning Pass. Skönt som vanligt att köra skiten ur mig. Jessica och Patricia som håller i de olika Functional Toningpassen på Actic i Lund bjöd in till utomhusträning i Stadsparken på Midsommarafton. De verkligen brinner för din träning och är de bästa gruppträningsledare jag tränat för. Att köra ett pass på midsommar bara för att de känner för det och för att vi ska få röra på fläsket. Det är engagemang. Tyvärr ser det ut att regna så det blir inställt men ändå.

Kommentera

