Halta Lotta det e ja det

20120616-220959.jpg
Efter frukost fixade vi några små ärenden och sedan var det dags att bege sig till Långbro Världeshus där vi åt lunch. Regnet öste ner men vi satt ändå ute. Det var fina markiser med värmare och mysig musik så vi trivdes som fisken i vattnet. Det blev en räkmacka till lunch. Gott!

20120616-221240.jpg
Vi var hembjudna till min syster med familj och där vankades fika. Det blev kladdkaka och annat gott. Och jag åt så klart. Men inget godis i varje fall. Kul att få träffa alla. Även min mamma tittade förbi.

20120616-221447.jpg
Vi fick skjuts av mamma till Fruängens tunnelbanestation. Tur var det för jag har rejält ont i foten. Haltar otroligt mycket och är kraftigt reducerad i hur fort jag kan gå. Inte bra. Käkar nu voltaren och smörjer foten med jämna mellanrum. Middag åt vi i hotellbaren då vi inte orkade ta oss ut någonstans.

20120616-221753.jpg
Ofta när jag har ont någonstans så glömmer jag sedan bort hur det kändes. Har svårt att återberätta. Så ikväll tog jag en bild på det området på foten som smärtar mest. Här kan jag knappt trycka utan att få extrem smärta. Fattar inte hur det kan göra så ont. Så nu har jag ringat in området där jag tror smärtan kommer ifrån. Hela främre foten samt tårna nr två och tre gör mest ont. Jag kan inte stödja på främre delen av foten utan går på utsidan. Så då har jag fått skrivit detta så att jag har att kopiera från när jag ska till ortopedtekniska nästa den 25/6. Tror eventuellt att det kan ha kommit från att jag haft smala skor på mig = mina converse. Kan det vara så att nerverna eller slemsäckar mellan tårna har blivit retade/hoptryckta/klämda???? Ja vi får se vad de säger på ortopedtekniska. De kan säkert svara på frågan. Jag hinner ändå inte få någon tid till ortopeden innan dess.

2 thoughts on “Halta Lotta det e ja det

    • Tack för svar! Fick en del träffar på just Mortons när jag googlade. Det jag blev konfunderad över är att mitt onda verkar vara förskjutet med ”en tå”. Jag har mer ont vid 2-3 tån och ej 3-4 tån som jag lyckats googla fram. Men vem vet. Funderar på att mejla fotot till läkaren som opererade min artros i samma fot för ca 6 månader sedan och fråga.

      Tack för att du tog dig tid att svara. Det är alltid skönt att få dryfta lite när man själv känner sig helt förvirrad och har ont.

      En fråga. Hur snabbt var du ”läkt” igen efter operationen? När kunde du börja använda foten igen (gång eller träning).

Kommentera

