Känner skillnad – Dag 157

Idag känner jag skillnad i kroppen. Åt det positiva hållet. Det är skönt. Har på mig ett par jeans som jag köpte under hösten när jag körde min första Itrim kur (några år sedan). Köpte dem någonstans mitt i kuren och då kunde jag inte ha dem. I slutet på kuren var de lite stora. Men idag har jag dem på mig då mina andra jeans ligger i tvätten. Jag förväntade mig att det skulle kännas jobbigt i midjan och låren hela dagen då de var ganska rejält tajta när jag hade dem för någon månad sedan. Men idag känns de som vilka jeans som helst. Tjohooooo på det! Det känns jälvlig gött rent ut sagt. Det rolig är att jag kännt skillnad på träningen men till det mer negativa hållet. Det har känts som om tightsen levt sitt eget liv och jag har fått dra upp dem med jämna mellanrum. Men detta har jag alltså tolkat som om jag varit extra svullen eller något. Jag har även känt att magen och höfterna hoppat runt lite mer när jag hållt igång. Men nu så idag föll det på plats när jag kände att det var skillnad på dessa jeansen. Jag vet att jag tidigare har känt mig plöffsigare när jag har gått ner men det är nog för att jag känner skillnaden i kroppen och att det inte känns som vanligt. Sedan är det kanske så att när det är mindre fett kvar så kanske det som är kvar dallrar mer för valkarna inte ”stöttar” varandra längre. Ja eller nåt sånt!!!! Har dock sett på träningen att mina ben ser mer vältränade ut med tightsen på. Magen/höfterna/midjan har jag mest blundat för och koncenrerat mig på det som jag sett en positiv skillnad på.

Jag vet att jag inte kommer att ha tid att blogga ikväll så jag tog mig en liten time out nu på fem minuter på jobbet och skriver ner några rader. Kände för att fånga känslan av att det idag känns som om det går åt rätt håll. Det beror säker på stentuffa functional toningpass, extra lunchpromenader samt att jag försökt att hålla igen lite på maten och bytt ut några luncher och frukostar mot proteinbarer. Men den stora skillnaden är nog att jag inte smällt i mig en massa godis, kakor och glass. OK jag syndade lite på kakfronten i söndags men då var det kalas så jag deppar inte. Det viktiga är att jag kommer ifrån att jag själv går och handlar en massa och ligger där hemma och trycker i mig. Jag har även hållt mig ifrån torkad frukt och nötter så att det inte skulle ersätta godiset vilket det lätt gör för mig.

Idag kom jag äntligen ihåg att ta med mig Nespressopoddar till jobbet. Har haft slut på dem i flera dagar och har varit tvungen att dricka ”fulkaffe”. Men nu så har jag laddat upp igen. Skönt!

Imorgon vid kl. 06:30 sticker jag och min man till Stockholm. Vi ska se Tom Petty i Globen imorgon kväll och sedan stannar i kvar och myser. Vi tar in på hotell och har det gött. Ska försöka att inte överäta vilket inte blir det lättaste då vi gärna gottar till det när vi är iväg. Men det blir i varje fall inte en massa godis, glass och kakor. Det vet jag. Vi åker hem på söndag igen. Tar tacksamt emot tips på saker att göra i Stockholm i helgen. Vi gillar det mesta. Ibland kan man ju ha missat att det är något roligt på G.

Ikväll när vi lämnar hunden hos hundvakten så blir vi även bjudna på grillat. Gott! Det är alltid god mat och Ingemo så det ser vi fram emot. Det kommer dock att bli panikpackning ikväll när vi kommer hem för jag har inte packat något. Wille skulle tvätta lite av det jag behöver ha med ikväll men det blir säkert någon maskin till och sedan får jag ta med halvfuktiga saker.

Så händer det inte något speciellt idag så blir det här dagens inlägg. Annars kommer naturligtvis en updatering.

Kram på er!

Kommentera

