VESPA å Zigge 6år – Dag 154

Vi sov alla länge idag. Tror klockan var ca 09:30 när vi gick upp. Alla var lika trötta. Men så var vi uppe super sent också.

Det blev en lång frukost med mycket snack. Skönt att ta det lugnt. Sedan en kort promenad med Tosca.

Lunchen intogs på VESPA i Lund. Pappa ville äta deras goda pizza igen innan han åkte hem. Vi satt där en bra stund. Jag körde en pastarätt och de andra åt pizza. Min mage ballade ur som vanligt.

Men det fick det vara värt. Efter lunchen så var det dags för pappa och Ebbe att åka hem. Jag och Wille for iväg till Nova för att fixa npgra ärenden samt kolla lite på Miljögården.

Vid fyra drog vi hem till Zixten och Hedvig (Willes dotter och barnbarn). Zigge fyllde 6 år igår och fick en kickboard och lite kläder från Polarn och Pyret av Wille och mig. Han blev grymt glad för kickboarden. Den var nog lite stor till honom men det fungerar nog. Sedan tabbade jag mig lite i min utmaning. Jag åt en liten bit tårta samt två små kakor. Godisskålen lät jag bli. Glömde faktiskt bort mig med tårtan och sedan tog jag kakorna av bara farten.

Så jag har varit helt godis fri i en vecka och kalfri i 6 dagar. Jag tänker inte hänga läpp över att jag åt lite sött idag. Det viktiga för mig är att jag inte köper hem en massa godis samt tackat nej till ganska mycket fikabröd, glass och annat i veckan.

Ingen träning idag. Men så var det en planerad vilodag. Det blev fyra rejäla pass i veckan vilket jag är nöjd med. Samt att jag lagt till minst 30 minuters lunchpromenad på jobbet.

Kommentera

