Röd dag & Vanlig dag – Dag 150-151

Onsdag – Nationaldagen

20120607-084149.jpg

Dagen började med en joggingrunda. Önskade att jag kunde skriva skön joggingrunda men det var det inte. Får kämpa mig igenom de första 2 km innan andningen lättar lite. Fick stanna och gå lite men som kompensation för detta så spurtade jag och körde lite intervaller. Jag sprang så fort jag vågade. Sedan när jag kom till 5 km vilket jag skulle jogga från början så körde jag en extra runda och kom upp i ca 7.5 km. Allt för att kompensera att jag inte joggade alla de 5 km. Det kändes bra.

När jag kom hem åt jag frukost på trappan på framsidan. Skönt att sitta ute i friska luften. Sedan blev det lite fix hemma.

Jag var tvungen att ta mig till Nova för att lämna tillbaka den sport bh jag köpte förra helgen. Den satt inte alls bra. Testade några nya men hittade inget jag gillade. Vanligtvis brukar jag gå till Nova vilket tar ca en timme. Men jag var tvungen att skona fötterna så jag cyklade istället. Passade på att pumpa cykeln med hjälp av en allmän pump. Lunds Kommun är väldigt duktiga på att ordna med cykelbanor och göra det så lätt och smidigt som helst. Man får bara se upp för alla galna cyklister samt bilister. Ska köpa mig en ny cykelhjälm då min gamla hängt i cykelskjulet och blivit muggig. Så det blev cykling utan hjälm igår. Något jag inte gillar.

20120607-085428.jpg

Senare på kvällen blev det en Bentolåda på Wasabi. Gott! Å efter middagen skyndade vi ner till Mejeriet för att se och lyssna på Van Hagar (Cardigans). Original gitarristen var inte med utan ersattes av Moto Boy. Det var en bra konsert. Lite synd att Nina hade ont i halsen och var hes. Men hennes fina röst kom fram ganska bra ändå.

20120607-215824.jpg
Torsdag – en helt vanlig dag
Trött så trött fick jag till slut upp ögonen. Det blev max 4 timmars orolig sömn. Kom hem sent och kunde sedan inte somna på några timmar. Och dessutom vaknade jag och låg vaken några gånger. Blä för sådana nätter. Hoppas jag får sova bättre inatt. Och att fötterna och benen värker mindre för det var bla det som gjorde att jag hade svårt att sova. Nåja..

Hade besök av en arkivarie på jobbet idag. Så det blev till att stå i arkivet. Men jag gillar ju sådant. Speciellt när det blir fint och ordning och reda. Förmiddagen gick fort och snart var det dags för lunchpromenad.

Gick ut en sväng på lite drygt 30 min. Handlade lite vattenmelon och kiwi för att ha inför träningen. Gott. Tur att jag köpte frukten för salladen jag köpte var inte alls god. Åt upp de tre kycklingbitarna som var och så pillade jag i mig lite bönor också. Men resten åkte i soptunnan. Avskyr att slänga mat men detta var inte gott. Mumsade upp den klyfta vattenmelon jag köpt istället.

20120607-220830.jpg
Efter jobbet var det bussen till Lund och träning. På vägen till bussen fick jag en påse bröd. Det är inte varje dag man får det. Bra för vi får gäster till helgen och brukar inte ha så pass ljust bröd hemma.

20120607-221344.jpg
Träningen gick bra även om jag inte riktigt gillade att ha functional toning på Delphi. Känner mig inte hemma i deras lokal. Men allt går. Det är bara stt kämpa på. Jag är där för att svettas, inte trivas.

Det blev spagetti och köttfärssås till middag när jag kom hem. Åt för mycket som vanligt. Fortsatte sedan att städa och plocka. Ska försöka ta mig hem tidigare från jobbet imorgon så att jag kan fixa lite mer då.

Kommentera

