Promenad å fluff – Dag 148

Natten till idag fick jag inte mycket sömn. Dels för att jag åt en del godis på söndagen som gjorde min kropp orolig å dels för att min hund kliade sig öronen hela tiden. Mitt i natten gick jag upp och tog hand om hennes stackars öron. Tosca har allergi vilket bla uttrar sig i återkommande öroninflammationer. Sedan tog min egen allergi fart för att jag höll på med henne. Jag är hundallergiker och ska inte fixa och dona så mycket med henne. Det var först när vi haft Tosca i några år som jag fick besked om att jag var allergisk mot hundar. Men vi kände inte för att göra oss av med snuttan.

När klockan ringde i morse vid 05:15 och det var dags för en joggingrunda så fick jag snabbt inse att det inte var läge för en sådan. Gårdagens huvudvärk var fortfarande kvar och jag var ganska tungandad efter nattens hundvård.

20120604-102439.jpg

Veckans bokade träningspass ser ni på bilden. Utöver dessa pass ska jag ut och jogga två gånger. Det får bli veckans träning. Känns rätt OK. Och så ska jag ska även försöka få in minst 30 min lunchpromenad varje dag i veckan.

Jag tog en rejäl lunchpromenad idag på över en timme. Inte det högsta tempot men ca 330 kcal brända i varje fall. Skönt att komma ut. Till lunch blev det en iTrimbar (frukost blev 2 stycken mackor med ägg och kaviar). Till mellis blev det en banan å fralla.

Till middag blev det sushi som Wille fixat på väg hem från jobbet. Gott! Det blev 8 bitar för mig. Jag blev inte riktigt mätt så efter mågon timme blev det en skål med fluff (vaniljproteinpulver + frysta mixade blåbär/hallon som vispas upp till en fluffig konsistens ev lite vatten också).

20120604-210018.jpg

Nu på kvällen erbjöd sig Wille att ta kvällsrundan med Tosca. Skönt för då kunde jag bädda ner mig tidigt och börja varva ner. Tänkte vara på jobbet vid 07:00 imorgon för att jobba undan. Så snart är det god natt.

1:a sockerfria dagen avklarad. Höll nästan på att bli en miss då handen var på väg till en reisen choklad som låg på köksbänken. Men jag kom på mig själv och lät den ligga kvar.

Kommentera

