Slö söndag – Dag 147

Oj oj oj vilken sovmorgon jag tog mig idag. Vaknade första gången kl sju. Somnade om och sov till 10:30. Blev då serverad en kaffe och låg kvar till 11:30. Det är inte ofta det blir sovmorgon på detta sätt nu för tiden. Vaknade tyvärr med huvudvärk. Tror jag drack för lite vatten igår.

Morgonpromenaden (eller ja förmiddagspromenaden) med hunden gick i sakta mak. Vi tog med en tennisboll och kastade lite till Tosca så att hon fick upp pulsen lite. Det märks att snuttan nu börjar bli gammal. Hon verkar lite stel och flåsig. Men samtidigt pigg i sinnet.

20120603-172245.jpg

Vi behövde fixa några ärenden så det blev en tur till Nova och Plantagen. På Nova fick jag handlat en sport-BH. Tog den på öppet köp för jag ville testa den med lite hopp och studs hemma. Hålet tummarna och hoppas. Köpte en som går att öppna i ryggen då jag har problem med att få på mig andra pga min onda och stela axel.

Eftersom att jag inte riktigt fick bukt med träningsvärken så blev drt ingen träning idag. Satsar på jogging imorgon bitti före jobbet istället. Ska tanka på med mer vatten nu.

Jag har antagit en utmaning som Suz startat. Jag ska från och med imorgon vara sockerfri fram till midsommar. Hjälp! Jag har en sockertopp nu så imorgon blir det cold turkey….bra……

Som ett led i detta har jag kollat på dessa Youtube klipp. http://swefitness.com/blogg/2012/05/20/watch-and-learn/

Kommentera

