Brrrrrr kallt jue – Dag 146

20120602-121832.jpg

Lördagen startade i alldeles vanlig ordning med en latte och en proteinbar som förberedelse för dagen superpass Functional Toning. Det var lite segt att komma upp idag. Jag var inte riktigt på G som jag brukar. Men men vetskapen om att det är bästa, roligaste och jobbigaste passet fick mig snart vaken. Jag vet att jag tjatar om det här. Men jag bara älskar dessa pass. Det är så härligt att känna att jag ger allt och lite till. Det är ett grymt tufft pass men ändå sååååå härligt. Kroppen får sig en rejäl genomkörare vilket är grymt skönt.

Mina fötter ballade tyvärr ur. Så någonstans i mitten på passet fick jag ta av dem och köra barfota. Det gör så jäääävla ont rent ut sagt. Det bränner å krampar i hela fötterna. Sedan i slutet på passet åkte de på igen inför grandfinal kondis biten. Det är så kul när denna biten är över. Alla på passet är totalt slut och pustar å svettas. En extrem skön känsla att vi alla kämpar ihop. Våra ledare/tränare som har de grymma passen Jessica A och Patricia är så himla grymma. De vet när de ska skrika å peppa. De är noga med att alla gör rätt. Om det är någon som är ny på passen så flyttas denna person fram till de främre raderna så att de kan ha koll på att de gör övningarna rätt för att undvika skador. Proffsigt! De kör inte passen ihop utan har sina pass men de är alltid med på varandras pass. De kommer alltid och frågar hur det är med mig (eller andra) om de märker att jag haft ont. De påminner om vikten att äta ordentligt och bra före och efter ett pass. Och vikten att dricka mycket. Speciellt nu på sommaren. Ja de är väldigt måna om att vi ska må bra helt enkelt. Det känns att de bryr sig och det gillar jag starkt och gör att ijag kör skiten ur mig själv och ger allt jag har på deras pass. Så nog om detta.

Lunchen åts på MEAT och det blev en burgare för mig. Skippade det mesta av brödet och pommesen. Jag måste hitta bättre alternativ. Vi gillar ju våran lördagsrutin att åka ner på stan och öta lunch men jag måste äta lite bättre saker. kanske jag en tid får följa med men hoppa maten. De ställen vi går på har inte så bra alternativ. Eller så får jag börja ställa lite krav och be om alternativa lösningar.

Sedan var det bara fort hem och börja fixa till mig inför kvällen. Mitt tråkiga hår fick lite vågor och volym i sig.

Mötte upp min vän Annika på centralen i Lund och vi åkte in till Malmö. Där blev det först middag på Rebell. Mumsigt. Det blev Isländsk röd ale för mig att dricka och så deras signaturrätt ribs med päronsallad och coleslaw. Mycket gott och fräscht. Inte alls fettdrypande. Köttet var så mört att man inte behövde kniven. Päronen väldigt krispiga och fräscha.

När vi var klara på Rebell gick vi till KB för att se KENT. Vi var där en stund innan de öppnade. Väl inne fixade vi bästa platserna. Vi hittade ett litet barbord som vi flyttade på och så fixade jag två barstolar från andra sidan lokalen. Vi fick nog de bästa sittplatserna på hela KB och vi var ca 4 meter från scenen. Och det var sköna barstolar. Nästan som en upphöjd fåtölj.

Konserten var grymt bra och jag njöt hela tiden. Det blev bara en öl på KB vilket kändes bra. Vi orkade inte gå och handla mer efter den första för det var så grymt trångt. Det var en slutsåld konsert. KENT har grymt bra texter och hela publiken sjunger med. Sweet!

20120603-112240.jpg

Kommentera

