Dålig planering – Dag 144-145

Torsdag

Dagen segade sig fram. Ljuspunkten var lunchpromenaden med Anna. Vi gick till Itrim och köpte lite mer måltidsbarer. De hade kommit ut med en ny mellanmålsbar som var grymt god. Vi fick provsmaka. Det blev ett gäng sådana. Men det gäller att ha lite karaktär och inte äta av dem som godis. De är riktigt goda. Perfekta att ha både före och efter träning.

Mat under dagen blev tre barer å en massa kaffe. Inte konstigt att jag mådde skit efter träningen. Jag brukar ha pulsklocka på Functional Toningpassen och jag brukar göra av med 600-650 kcal /pass. Dvs lika mycket som jag åt under hela dagen. Nä lite bättre planering vad gäller maten. Jag var helt låg efter passet och darrade i händerna. Riktigt skakig var jag.

Fick ett ganska stort ”wake up call” på passet. Vi körde benböj och ryggövningar med 10 kg vikter i händerna. Dvs en 10kg vikt i varje hand = 20kg totalt. Mina fötter protesterade totalt. Jag fick början till kramp flera gånger. Riktigt läskigt. Tänk om jag kunde kämpa bort ungefär 10-15kg till från min kropp. Vilken tjänst jag skulle göra mina fötter. Att slippa denna kraft/vikt ner i marken.

När jag kom hem åt jag en rejäl portion med pasta. Behövde verkligen fylla på med energi.

Fredag

Tog en senare buss idag vilket innebar att jag kunde ligga och dra mig till klockan sju. Skönt. När jag kom till jobbet skulle jag äta frukost men det glömde jag bort så det blev inte förrän vid morgonfikat kl 09:30. Men jag hade i varje fall kommit ihåg att ta med ett kokt ägg. Det blev grovt surdegsbröd med kaviar och ägg. Gott!

Idag hade jag med mig en förlängningssladd till min Nespressomaskin på jobbet. Har fixat ordentligt på rummet i veckan så snart är det ungefär som jag vill ha det. Min Nespressomaskin fick en ny plats och det blev en liten kaffe/te avdelning på en skänk under mina hyllor. Foto nedan. Det blev även ett litet självporträtt i den blanka delen på Nespressomaskinen.

20120601-143135.jpg

När det var dags för mig att åka hem så började det att storma och regna. Jag kände inte för att gå ut i det vädret utan satt kvar. Fick för mig att jag skulle testa att göra själva provet på distanskursen jag läser via Högskolan i Jönköping. Så jag körde igång testet och lyckades få godkänt. Skönt. En sak mindre. Nu är det inlämningsuppgifter kvar. Jag läser ”Fotografi -Visuell Kommunikation” och ”Digital bildbehandling”. Den förstnämnda kursen har jag två uppgifter kvar på och den andra har jag nu tre inlämningsuppgifter kvar på. Fotokursen måste vara färdig någon gång i augusti. Så den ska jag fixa i sommar.

20120601-232102.jpg

Nu på kvällen har jag städat och fixat lite hör hemma. Har även påbörjat en omgång med Voltaren både tabletter och smörja in. Det får bli en vecka med V för att se om fötterna blir lite lite bättre.

20120601-232726.jpg
Just det maten idag. Frukost blev äggmacka, lunch itrimbar, mellis itrimbar och till middag Willes potatis och skinkgratäng. Gott! Sedan blev det även gott och blandat samt lite ostbågar.

2 thoughts on “Dålig planering – Dag 144-145

    • I know. Talade med personalen om det. Tydligen är det tänk som mellis för viktstabila. Men jag kör en sådan ändå före träning även om jag ska gå ner mer. Jag kör inte enligt itrim nu utan tar till barer när jag inte orkar fixa någon mat.

      Men bra att du sa ifrån. Det var lätt att missa då de andra mellanmålsbarerna är ungefär hälften i kcal.

      Vi får hjälpas åt.

      Kram

Kommentera

