Stora kaffedarren – Dag 143

20120530-104518.jpg
Dagen började hängandes över en kopp latte. Efter ca 30 min var kroppen någorlunda vaken att klara en löprunda. Redan innan jag tog mig ut gjorde jag några mentala visualiseringar av att jag skulle springa hela min 5 km runda utan att börja gå. Jag såg framför mig hur jag kämpade och bet ihop. Och jag fixade det. De första två kolometrarna var jättejobbiga i andningen men det släppte sedan. Därefter fick jag några små ”urges” att slå av på takten och börja gå. Men jag tog mig igenom lite ont i fötterna och trött i kroppen känsla. Jag tror tom att jag hade ett ganska bra tempo. Råkade sätta på Nike gps appen för tidigt när jag höll på att springa runt där hemma så jag var säkert inne 2-3 min. Tror jag sprang rundan på lite drygt 30 min om jag räknar bort den tiden innan jag kom ut. Måste ta en runda snart och testa igen och se vad tiden blir. Pulsklockan ska också med då.

På lunchen idag kände jag för att komma ut lite så det blev en vända på Triangeln. Och där blev det shoppat en klänning. Lite otippat. Ska på en studentskiva om ett tag så jag tänkte att den kunde passa bra. Att jag skulle köpa en gul klänning var extremt otippat. På bilden nedan har jag jeansen under kjolen. Orkade inte ta av mig skor å jeans inför provningen. Till lunch blev det en lunchbox från luncakuten. Brunabönor med fläsk. Mums! Har druckit alldeles för mycket kaffe idag så jag har stora kaffedarren. Vid kl 10 hade jag hunnit med 4 koppar redan vilket är ganska mycket för mig.

20120530-233038.jpg

Efter jobbet tog jag mig till Lund där jag mötte upp min man på Wasabi. Vi går om varandra hela tiden. Denna veckan var det idag som vi kan äta en måltid ihop. Ganska mysigt att gå på date med sin man för att man verkligen vill träffas. Vi var inte jättehungriga så vi slog till på lite smårätter. Det blev 3 stycken olika små spett och veg. vårrullar. Gott och lagom mycket.

20120530-234152.jpg

Efter middagen gick jag till pressbyrån och köpte glass. Jag skulle hem till min kompis Annika en sväng och kände för att bjuda på lite glass då jag var sugen på det. Hos Annika fick jag mina Tupperware saker som jag beställt samt att jag hjälpte henne med några WordPress frågor. Vi satt och snackade länge om allt möjligt å glömde helt bort tiden. Annika erbjöd sig att köra mig hem och jag tackade snabbt ja. Vi gjorde även upp lite planer inför lördagen utgång med konsert i Malmö.

Nu är det sängen som gäller. Grymt trött och jag borde släkt för länge sedan. God Natt!

Extramaterial…..

När jag tittar i kalendern så inser jag att jag har väldigt mycket roligt på gång. Jag är en listmänniska så här kommer min ”roligt-inbokat-lista”:
2 juni – Functional Toning
2 juni – Middag med Annika i Malmö samt KENT konsert på KB.
5 juni – Fuctional Toning
6 juni – sovrmorgon för det är Röd dag = ledig.
6 juni – Van Hager konsert på Mejeriet i Lund (gamla Cardigans)
7 juni – Functional Toning
8 juni – Klubb Riff på Mejeriet med grannen samt att pappa kommer på besök och asnluter till Klubb Riff tillsammans med Wille
9 juni – GP Speedway i Köpenhamn. Min pappa har varit Speedwayförare i Vargarna (1970-talet). Fortfarande hans stora intresse så jag och mannen ska följa med på en GP Speedway. Kul att få se pappa njuta. Jag njuter nog mest av sällskapet och ölen😀
10 juni – umgås med pappa
11 juni – studentfest
12 juni – Functional Toning
14 juni – tidigt tåg upp till Stockholm
14 juni – konsert med Tom Petty i Globen
15 juni – Stockholm. Troligtvis en utflykt till Sigtuna för att visa Wille vart jag bodde och slet med Svenska Hälsocampen i april. Hann inte njuta av Sigtuna sist.
16 juni – Stockholm
17 juni – Stockholm och hemfärd.
18 juni – möte i Gentfote ev stanna kvar i Köpenhamn en stund.
19 juni – Functional Toning
20 juni – mamma och Tasja (hennes hund) kommer till Lund och ska bo hos oss.
21 juni – ledig och spendera dagen med mamma. Utflykt
22 juni – midsommar = ledig

Och förutom denna lista så tillkommer mer träning och heltidsjobb också. Så man kan säga att jag vet vad jag ska göra den närmsta tiden. Men det är kul att ha ett fullspäckat schema. Det gäller bara att planera in morgonträning och andra pass in i mellan. Functional Toning passen står med då jag inte tullar på dem och de är så roliga att de får stå med på min roligt lista.

Kommentera

