AW:ad, kortad och tränad – Dag 141-142

Måndag

Vaknade upp till en solig och fin dag. Mycket på jobbet men jag har grymt svårt att koncentrera mig och har svårt att få tummarna loss och göra det jag ska. Otroligt frustrerande.

Lunchen spenderade jag i solen i Pildammsparken. Så skönt. Det blev en sallad med tonfisk smaksatt av paprika. Det var även lite fetaost. En skön stund i solen. Älskar verkligen närheten till parken. Att bara sitta, gå runt, kolla på folk mm.

20120529-221440.jpg

Eftermiddagen sniglade sig fram. Men till slut var det dags att åka till Lund för en afterwork o solen. Jag var ganska tidigt på stan och bara ”råkade” ramla in på Stenugnsbageriet och köpa en kardemummabulle som jag tryckte i mig. Så jäkla gott. Men knappast bra. Gick runt lite till. Och sedan gick jag till MEAT och fick en kanonbra plats i solen. Tog en öl i väntan på mina vänner Lotta och Malena. Vi träffas inte ofta men det är så mysigt när vi väl gör det. Ett trevligt litet gäng som träffas för att vi trivs bra ihop och kan snacka om allt. Det var så himla skönt ute en helt underbar kväll i goda vänners lag. Var inte hemma förrän vid 21:30.

Tisdag

Oj nu har våren lämnat Skåne känns det som. Brrr vad kallt det var idag. Fick lite energi i morse och packade en träningsväska utan att ha planerat någon träning. Det var stort för mig. Gick väldigt nöjd till bussen och var på bra humör. Sa tydligen God Morgon så glatt till busschauffören att han kommenterade Å vad trevligt med någon som är så morgonpigg å glad. Det är nog första gången någon kallat mig för morgonpigg. Kul! Tror att jag kände mig piggare imorse efrersom det regnat och blivit svalare och därmed mindre jobbig allergi. Det slår direkt. Jag känner skillnaden i hela kroppen.

På jobbet hade jag äntligen en tid för fotografering. Skönt att få ett RS-accesskort så att jag kan utnyttja den nya fina kopieringsmaskinen / skrivaren / skannern. Så nu är både mitt LU kort och RS kort fixade. Tjohoooo. Korten blir som de blir. Jag är ju ingen skönhet precis. Blev även påmind om att jag snart ska fixa nytt körkort. Snart 10 år sedan vi gifte oss och jag bytte efternamn och därmed skaffade nytt körkort. Så det är väl dags att börja förbereda för nya ”passfoton”.

20120529-224510.jpg

Idag hade vi databasmöte och efter mötet gick hela gruppen till Margareta Paviljongen i Pildammsparken och åt lunch. Jag valde en klassiker: Köttbullar med potatis, lingon och sås. Så gott! Det var fina hemgjorda stora köttbullar och troligtvis ”hemrörda” lingon. Sedan tog jag en kula glass till efterrätt. Lyx och gott.

Strax innan jag slutade jobba så bestämde jag och bokade upp mig på ett STEP pass på Actic Delphi. Hur tänkte jag då. Jag som avskyr step. Eller rättare sagt när jag testade för 10+ år sedan och då var det verkligen inte min grej. Så det var en nervös Camilla som tog bussen till träningen. Det var en av mina favorit instruktörer Patricia som höll i passet. Det var det som fick mig att testa step igen. Och jag kan väl säga att step inte är riktigt min grej. Detta var sista passet på terminen. Så rutinen och gruppen var väldigt sammansvetsad. Jäklar så fort det gick. Jag fixade det inte. Men istället för att bli knäckt och säga aldrig mer (som för 10 år sedan) har jag nu bestämt mig för att utmana mig själv. Sommarschemat börjar nästa vecka och då börjar Patricia även med en ny rutin så då ska jag vara med från början. Ska bli spännande att se hur det går.

Eftersom att jag inte riktigt hängde med i tempot så körde jag inte heller slut på mig själv. Så min plan är att köra en morgonjogg före jobbet. Det blir bra tror jag. Lite kompensation.

Näe nu ska jag säga hej till mannen som precis kom hem, gå ut med hunden och sedan blir det sängen.

Kommentera

