Planering, planering och avslöjad – Dag 140

Planering är A och O för mig. Så idag på morgonen låg jag kvar i sängen med paddan på bröstet och planerade in alla Functional Toningspassen för juni (så långt schemat sträcker sig på Actic). Till min glädje ser jag att det kan bli tre FT pass i veckan vissa veckor. Tisdag och lördag på Olympen och så torsdagar på Delphi. Kanon! Tjohooooo! Har nu skrivit in alla pass i min kalender. Måste även komma ihåg att anmäla mig till alla också. Det är på gott och ont det där med föranmälan. Det som är bra är att jag skärper till mig och kommer iväg på träningen. Nackdelen är att de populära passen fort blir uppkokade. Speciellt FT med Patricia och Jessica. De har ofta en väntelista på 20 personer så det gäller att boks upp så fort biljetterna släpps. Vilket är en vecka före passet.

20120527-100649.jpg
Ska även planera in annan träning men det gör jag lite mer vart efter. Den andra träningen anpassas efter FT passen.

Tog mig ut på en joggingrund till slut. Det var segt att ta sig upp från sängen. Det blev en runda ner mot stan och stadsparken, några vändor där och så hem igen. Totalt ca 10 km. Ca 7 km jogg och 3 km gång lite omvartannat. De två första km var andningen jättejobbig men därefter så gick det bättre. Smalbenen fungerade också idag. Hade andra skor på mig. Går dock runt som en 90 åring med stela och smärtande fötter nu. Men det ger sig nog. Under själva rundan så besvärade fötterna mig endast i slutet. Det var kul att jogga runt i stadsparken. Tog ett yttervarv och såg att de bygger, gräver och fixar till. Det är som ett helt nytt litet område i stadsparken. Det blir jättefint.

20120527-130128.jpg

Känner mig avslöjad. Fångade det på bild också. Det syns tydligt att jag ätit för mycket och fel saker. Jag har lagt på mig i midjan, på höfter och mage. Inte kul. Men det är den bittra sanningen av att äta det man vill och alldeles för mycket av det goda. Bildbevis nedan.

20120527-131023.jpg

Vad det blir till middag idag vet jag inte. Är inte sugen på grillat i varje fall. Det har blivit lite mycket grillat de senaste dagarna. Det blir nog någon lätt hämtmat då både jag ooch mannen känner oss slöa. Plus att det är min svaghet.

Kommentera

