Sol, sol å lite regn – Dag 138-139

Fredagen bjöd på fint väder. Så skönt att gå hemifrån utan jacka. Bara en liten kofta över ett linne eller tunn blus.

Fredagens intag blev följande. Ostfralla till frukost, Itrimbar till lunch, kanelbulle till eftermiddagsfikat och grillat till middag. Sedan slank det även ner två bitar 70% choklad (en med cocos och en med mint). Nöjd att jag inte sprang iväg till lilla ICA och handlade en massa godis. Höll även en träningsfri dag. Laddade mig själv med vatten inför lördagens träning.

Bjuder på ett collage oå min hund Tosca. Hon är så kvällstrött. Vid 21-tiden brukar hon gå upp på kontoret och lägga sig i sin biabädd. Sedan när det är dags för kvällsrunda får man ropa, locka, vissla och klappa för att hon ska orka sig upp. Sedan när hon tar sig ut ur kontoret så står hon och tittar ner från ovanvåningen. Jag var bara tvungen att fånga denna sega, kvällströtta tjej på bild.

20120526-215037.jpg

Vaknade lite före väckarklockan vid 08:00 idag lördag. Skönt att slippa oljudet. Tassade ner och fixade mig en latte och hämtade med en proteinbar. Frukost i sängen. Passar mig perfekt!

Vid 09:00 cyklade jag iväg till Actic för dagens pass Functional Toning. Vi slet alla så att svetten lackade. Patricia körde skiten ur oss. Så jäkla skönt. Det verkar som om passet kommer att köras en bra bit inpå sommaren vilket jag är tacksam för. Från och med vecka 23 så kommer passet att börja vid 09 istället för 09:30. Men det är bara bra för då får man ut mer av dagen. Jag är så tacksam att jag hittat dessa pass med underbara ledare. Jag får en sådan energi. Tjohooooo!!

Tog en vända till Stadium idag för att shoppa ett par nya inomhusskor. De jag har nu var bra att använda som ”förstaskor” efter operationen då de ej klämde eller spände (tränade barfota minst en månad först). Men jag behöver mer stöd. Mina fötter och fotleder behöver mer stöd då jag är ganska tung. Köpte därför ett par nya med lite mer stöd men ändå ganska mjuka. Det blev ett par rosa svarta Nike skor. Fick hjälp av den väldigt service inriktade killen på skoavdelningen på Stadium i Lund. Hoppas att de fungerar bättre. Det är dyra fötter jag har. Dyra i drift vad gäller skor, inlägg, läkarbesök mm. Men det får det vara värt. Det tråkiga är att jag har många skor här hemma som jag aldrig använder. Är dålig på att sälja av de som blir fel. Ger bort en del.

Dagens matintag har blivit följande. Proteinbar före träningen, två grova surdegsmackor med ost, Stortorgets hamburgare och cola light till lunch, lösgodis och två grova surdegsmackor och lite kött till middag. Som ni ser har jag inte stramat åt maten. Hur svårt kan det va kan jag undra. Men är man lite kockobläng i huvudet när det kommer till mat och relationen till mat så är man. Men jag kämpar vidare. Tänker att det kunde varit värre. Men jag vill ju samtidigt komma vidare och bli av med alla överviktskilon och bli sund och kry i kroppen.

Nu ska jag slita ut hunden på kvällsrunda igen orkar inte kolla på mello omröstningen. Det blir vad det blir. Loreen gjorde ett bra framträdande i varje fall. Fortsätter kanske tittandet i sängen.

One thought on “Sol, sol å lite regn – Dag 138-139

  1. skor är så viktigt, jag köpte nya löparskor när jag var uppe på göteborgsvarvet.

    Jag tränar på olympen emellanåt.. men inte särskilt ofta, sist jag var där var på training day =)

    Kram

Kommentera

