Mästare i hulkning -Dag 136

Kl 09:00 låg jag på en brits i Eslöv och fick ett gastroskop (heter det så? Jag hittar kanske på orkar inte googla) nerfirat i magen och tunntarmen. Satan i gatan vad jobbigt det var. Men jag känner att jag hade bästa sköterskan och bästa läkaren som hjälpte mig.Det är bland det värsta jag gjort men som sköterskan sa: Det är 5 minuter av ditt liv. Och ja det var det. Jag är sjukt nöjd med mig själv. Jag fixade det. Hur obehagligt det än var så fixade jag det. Sköterskan och läkaren visste när de skulle stötta då paniken och kväljningarna var som värst. Jag förstår verkligen varför man ska fasta.

Även om det var fem sjukt jobbiga minuter så var jag faschinerad av att få titta på TV monitorn och se vad de gjorde. För mig var det sjukt bra att kunna få följa med. Tex när de hade svårt att komma in i tunntarmen. En liten ingång som de skulle in igenom. Att få vara med på detta sätt hindrade paniken från att ta överhand. Att se när de knipsade vävnadsprover mm. Är förundrad över att det såg så rent och fint ut nere i magen och tunntarmen. Ok det var tomt men jag hade förväntat mig att det skulle se ganska läbbigt ut. Coolt på ett väldigt bisarrt sätt.

Var glad att min man skjutsade mig. Fast han blev lite överrumplad när jag ringde och sa att jag var färdig. Han hade åkt en bit bort och var ute med hunden. Jag fick inte äta eller dricka på ca en timme efter gastroskopin. Så när jag väl kom hem och väl fick äta var jag sjukt hungrig. Vanligtvis kan jag lätt gå utan frukost fram till lunch. Men nu var jag verkligen vrålhungrig. Det blev två lyxfrallor och vatten.

Sen åkte vi ner på stan och fixade lite ärenden. Ochh därefter gick vi till MEAT och åt lunch. Gott men jag var inte speciellt hungrig. Åt en steak sandwich fast jag åt mest köttet och salladen. Orkade inte brödet så jag lämnade nästan allt. Vi satt i solen och det blev så otroligt varm att vi åkte hem ganska snart. Väl hemma igen vilade jag en stund för att samla kraft för lite styrketräning och 45 min spinning. Förberedde även köttfärshjärparna som skulle grillas till kvällsmat.

Träningen gick bra. Spinningen var tuff. Svetten ville inte sluta rinna när jag kom hem. Fick sitta och pusta ett bra tag innan jag kunde duscha.

Kvällen blev lugn och jag gjorde inte något mer än att glo på TV. Smälta intrycken.

God Natt!

Kommentera

