Två lediga dagar – Dag 131-132

Morgonen var en repris av gårdagen. Dvs med latte, lite slöande, på med löparkläder, medicinera och sedan på med löparskorna. Det blev en jobbig runda. Fick krampkänsla i smalbenen igen. Dumma dumma fötter som ställer till det. Fick stanna och stretscha hur många gånger som helst. Ja jag fick upp svetten ändå och lite över 500 kcal brända.

På stranden väntade Wille och Tosca med frukost. Idag var det mycket skönare ute. Solen sken, det var varmare och det blåste inte så mycket. Najs. Solade i underkläderna en stund. Som tur var låg solskyddsfaktorn kvar i picknickkorgen sedan förra sommaren så jag kunde skydda mig lite. Vi var på stranden ca 1.5 timme.

Lunchen åt vi inne i Simrishamn på en uteservering. Solen värmde och snart satt vi båda i kortärmat. Till lunch blev det Skånsk Äggakaka och en Pepsi Max. Skånsk äggakaka = typ fläskpannkaka. I love it! När vi är runt på Österlen och äter på nya ställen så är detta rätten jag alltid provar.
Efter lunchen var det dags för mig att åka mot Lund. Skönt att komma hem. Gillar att vara i stugan men gillar också att vara hemma i stan. Och så hade jag det bästa träningspasset inbokat på lördagen och det ville jag inte missa.

Väl hemma i Lund så skulle jag handla middag men det blev en massa snask istället. Phuhaaaa så trött kag blir på mig själv. Fick huvudvärk pga allt socker. För att sysselsätta mig själv och för att vädret blir varmare och varmare så tog jag en timmes date med epilatorn. Så nu är jag ganska hårfri både på ben och bikinilinje. Kallavettas alltid massor när jag epilerar bort håren. Men det går ändå ganska bra tycker jag. Knäna är lite jobbiga och där får jag följa upp senare då jag inte pallade ta allt.

När jag ändå höll på att fixa med mig själv så fick mina fötter sig en omgång. Plockade fram den knappt använda elektriska fotkittet. Vi köpte det till min mans diabetesfötter för säkert 10 år sedan. Men det har mest legat oanvänt. Men nu fick mina fötter och tånaglar sig en omgång. Det filades, smordes och målades. Skönt med sommarfräscha och fina fötter. Så fina de kan bli i varje fall. Jag är inte så duktig på att måla dem. Men på måndag när jag ska till ortopeden så slipper jag skämmas i varje fall.

20120519-205109.jpg
Efter träningen tog jag det lite lugnt för att låta det lilla regnet som kom passera. Sedan blev det bussen ner på stan för att strosa runt lite. Jag provade bla ett par träskor jag suktat efter. Ett par flätade öppna träskor, oxhudsfärgade. Men det gick inte med min opererade fot. Fel vinkel framme vid tårna. Synd! De är så fina.

Fick dock handlat ett par ”ballongjeans” (jeans med mudd nertill). Har dessa sedan tidigare men kommer inte i dem. Så nu köpte jag en lite mörkare färg och tyvärr en storlek större än de som ligger och väntar på mig i lådan. De är så lösa och sköna.

Det blev även shoppat en klänning på Indiska. En klänning som är som en morot för mig. Moroten går ut på att jag vill kunna ha denna klänning i sommar och känna mig bekväm i den. Jag tror att jag kan bli riktigt fin i den. Jag kommer ett göra om den lite. Klänningen är nämligen en halterneck klänning. Men jag ska sy om axelbanden så att det blir två axelband. Har nålat upp dem i rätt längd nu tror jag. Så nu struttar jag runt med nålar i ryggen. Jag gillar inte halterneck på mig själv. Jättesnyggt på andra men inte på mig. Jag ska bara bestämma mig för hur långa banden ska vara.
Bjuder på några foton så att ni ska få se vad jag talar om.
20120519-203330.jpg

Jag måste ta tag i mig själv. Har kommit in i ”när-jag-är-ensam-hemma-så-passar-jag-på-att-vräka-i-mig-träsket”. Jag måste trappa ner på socker, äta regelbundet och köra något extra träningspass. Imorgon ska jag sätta mig och planera in veckans träningspass. Så det så. Ska även planera in vad jag ska äta till lunch och middag och sedan hålla mig till det.

Jag läser en del olika bloggar och jag blev peppad av dessa ord skrivet av Joanna. Jag kände verkligen igen mig själv i detta inlägg och jag fick lite känsla när jag läste det.

Nä nu ska jag ta mig lite te och mackor till middag. Orkar inte fixa något anna plus att klockan snart är 22 så det är lite sent för middag egentligen. Råkade somna några timmsr när jag kom hem från stan så kvällen blev lite kort.

7 thoughts on “Två lediga dagar – Dag 131-132

    • Tack! Jag kommer nog att enbart träna i Lund på Olympen i veckan. Brukar annars köra Södervärn på onsdagar men på onsdag är jag ledig från jobbet så därför åker jag inte in till Lund.

      Tränar du där något inland?

      Ha det så gott! Kram på dig!

  1. Åh vilken snygg klänning, en perfekt morot. Jag är inne på min 11:e v m Itrim, har gått ner 18.5 kilo, har ca 5 kilo kvar. Hsr oxå en resa till New York som hägrar i september -då ska jag vara imål!

  2. Åh, snygg klänning, en riktigt bra morot🙂. Jag är inne på min 11:e v m Itrim, gått ner 18.5 kilo och har ca 5 kilo kvar till mål.. Jag har oxå en resa till NY som hägrar i september -då ska jag vara imål!

    • Tack!

      Wow grattis till din otroligt fina viktminskning. Kanon att ha New York och längta efter och få handla ”ny garderob”. En outlet jag alltid besöker är Jersey Gardens. Billigt! Fortsatt lycka till!

Kommentera

