En timme på stranden – Dag 130

20120517-150630.jpg
Joggingrundan på morgonen gick ok. Det var tydligt att jag blev hjälpt av combon Bricanyl och Pulmicort. Jag hade enligt Nike GPS ett betydligt högre tempo än vanligt. Kände att jag kunde andas bra och joggade på. Men efter ca 1 km började mina muskler framme på smalbenet att krångla och nästan att krampa. Jag fick stanna och stretscha och knyta om skorna lite lösare samt att snöra om dem lite. Total joggade jag nog bara ca 4 km och resterande 2.5 gick jag. Ville inte bara jogga på och bita ihop då det var ca 3 veckor sedan jag joggade. Ska köra en runda imorgon också så jag ska se om jag kan pressa mig lite mer då.

Wille och Tosca var på plats vid stranden och frukosten var framdukad. Två ostmackor och en varm latte. Å en massa vatten. Solen sken och värmde lite trots att det blåste och var ganska kallt ute.
Tog ett roligt foto på Tosca när hon suktar efter min ostmacka.

20120517-151556.jpg
Det är så mysigt att vara på denna strand. Toscas rätta element. Hon älskar att bada. Ja det gör jag med. Hade ev tänkt att jag skulle bada idag men 8 grader i luften, blåst å kanske ännu kallare i vattnet så kändes det inte som någon bra plan. Kanske ska ta med tjocka badrock imorgon så att jag snabbt kan hoppa i och tvätta av mig svetten och sedan bara svepa in mig i badrocken. Efter en timme började himlen att mörkna och vi förstod att det var dags att packa ihop. Precis när vi börjar gå mot bilen så öppnar himlen sig. Regnet öser ner. Kände mig så nöjd att vi fick en fin morgon. Sweet!

På vägen hem åkte vi inom Coop i Simrishamn. Det blev lite lasagne över disk. Lunchmat till mig. Och sedan ingredienser till en Chiliconcarme till middagen. Å så lite godis. På väg hem till stugan stannade vi till vid ett rapsfält som ligger i byn. Jag var bara tvungen att fotografera lite. Såååå himla fina färger i det skånska landskapet nu.

20120517-152345.jpg
Dagen har annars tillbringats med en bok, tidning eller kollat en massa serier på iPaden. Bra tidsfördriv å mys i stugan. Chilin som vi åt till middag blev god men stark. Har även testad Marabous 70% cocoschoklad. Helt ok till en kopp kaffe.

Har nu på kvällen reflekterat över att jag känt mig pigggare överlag idag. Kan det vara den påbörjade medicineringen med Pulmicort? Jag vet inte. Men den där extrema trötthetskänslan som jag ofta känner har jag inte känt idag. Jag håller tummarna och hoppas att det är så. Att jag hittat en lösning på tröttheten. Kan jag sedan få bukt med magen och fötterna också så kommer jag att känna mig som 20 år igen. Hoppas att jag får ytterligare hjälp av ortopeden på måndag och av gastroläkaren på onsdag. Man kan lugnt säga att jag tagit tag i mig själv och mina krämpor. Har nog haft lite fobi tidigare av att gå till farbror doktorn. Har bitit ihop och kört på. Så dumt!

Sista bilden för dagen är en fin bild på Tosca bara. Tagen idag på stranden. Här ser man början till regnmolnen.

20120517-152640.jpg

Kommentera

