Rapsen blommar – Dag 128-129

Tisdagen började vid 08:00 med en hotellfrukost på Häckeberga slott. Mycket gott och fräsch mat. Det blev en nybakad fralla, yoghurt med nyttig musli å lite frukt. Kan tillägga att jag sovit mycket gott i den sköna hotellsängen.

Till lunch blev det nässelsoppa till förrätt och fisk med gröna sojabönor till huvudrätt. Gott men lite mycket mat. När jag äter fisk blir jag ganska snart hungrig igen. Hoppade över alla kakor och gott som serverades mellan varven. Bra gjort!

Skönt att komma hem till Lund igen och nu hade även min man och hunden kommit hem (de har varit i stugan). Det blev sushi till middag. Gott! Var verkligen sugen på sushi. Sedan gjorde jag inte så mycket mer den dagen. En riktig slöfis.

20120516-212157.jpg

Bild från måndagens kvällspromenad vid Häckeberga

Onsdag

Jobba, jobba, jobba. Vilken mellandag det var idag. Svårt att koncentrera mig på jobbet då det stundande fyra dagars ledighet. Dagen gick fort. Tog en lunchpromenad med Anna. Skönt att få snacka lite samt att vi kollade in en lunchrestaurang som vi ska gå till efter nästa databasmöte.

Fick recept fixat på Bricanyl och Symbicort. Min chef är läkare och fixade det till mig. Kanon. Ska bli spännande att se vad Bricanylen och Symbicorten gör. Har bara testat Bricanyl tidigare. Jag har varit så påverkad av pollenexplotionen vi haft i vår. Helt orkeslös vid utomhusträning. Det känns som om jag inte får syre till musklerna. Jag blir såååå trött. Så imorgon har jag planer på att testa en första joggingrunda på säkert 3 veckor.

Efter jobbet tog jag tåget ner till Simrishamn. Där mötte Wille och Tosca upp. Vi åkte till Kinarestaurangen och köpte kinamat och tog oss med till Simris.

20120516-223103.jpg
Foto taget någonstans mellan Tomelilla och Simrishamn.

Nu är det snart god natt för att orka upp någorlunda tidigt.
Om vädret tillåter (bara det inte regnar) så fixar jag matsäck och sedan tar jag en joggingtur till havet. Wille och Tosca kommer efter med frukosten och en picknickfilt.

Kommentera

