Min helg – Dag 124-126

Här kommer en sammafattning över min helg – fredag – söndag.

Helgen började i fredags då jag kl. 15:00 flexade ut i Köpenhamn. Jag var på möte under förmiddagen och tidiga eftermiddag på Gentofte i Köpenhamn. Efter mötet stannade jag kvar och tog mig in till Köpenhamn C där jag mötte upp min kompis Annika. Det stod afterwork och konsert på schemat. Kul. Vi började med att sätta oss på en uteservering (vi trottsade att det blåste halv storm och att det från en fontän ibland regnade fontänvatten över oss). Det blev en mycket trevlig stund. Vi beställde in öl och mat. Maten dröjde dock ganska länge (hamburgare) och till slut gick jag fram och frågade snällt om den var på G. Jag tror de hade glömt bort maten för när den snart kom så sa killen som kom med den att de bjöd på en omgång öl till. Tackar sa vi. Ölen var redan sjukt billig 30 dkk för en stor stark och så fick vi en gratis. Billigt värre. När det blev för kallt för oss att sitta ute så tog vid med ölen in på det ställe där uteserveringen tillhörde. Där satt vi en bra stund för att tina upp. Sedan tänkte jag att jag skulle gå och köpa mig min kransekaka. Men se Köpenhamns affärer stänger visst kl. 18:00. Eller vissa av dem i varje fall. Det blev ett besök i en butik som säljer utländsk godis och några små portions påsar av mina favoriter fick följa med i väskan. Fotot bredvid visar hur svårpackad väskan var. Det regnade när jag åkte från Lund på morgonen. Sedan under dagen skulle det bli varmare och solen skulle titta fram. Jag fick använding av allt utom plåster och solcreme.

Vi gick vidare mot Christiania där konserten skulle hållas. När vi hittat rätt så bestämde vi oss för att sätta oss på någon pub i närheten. Min kompis såg en Tuborg skylt så vi gick mot den. Det visade sig vara en ganska fin liten restaurang. Jättegullig. Vi trodde att det skulle vara en ganska sunkig bar med tanke på läget. Där spenderade vi minst 2 timmar i sällskap av latte, biscottikaka och öl (vin för min vän A). Det var en så pass mysig restaurang att jag kan tänka mig att gå dit igen även om den ligger väldigt avsides från där jag brukar hänga när jag är i Köpenahmn. Inte så långt därifrån ligger en Metro station så man kan ju alltid åka dit för att gå på den mysiga restaurangen. En rolig sak med denna dagen är att den finansieras nästan helt genom att jag har betalat KENT biljetterna för Annika och mig. Dvs mellanskillnaden som blev från The Soundtrack of Our Lives biljetterna och KENT biljetterna. Det var stor prisskillnad. Så Annika växlade in mellanskillnaden i danska kronor och så använde vi dem under dagen. I och med att ölen och maten var ganska billig under hela dagen så klarade vi oss nästan enbart på dessa pengar.

Strax efter kl. 21:00 tog vi oss in på Loppen så ligger i utkanten av Christiania. Det roliga var att senast jag var där så var det i gymnasiet då vi var på stuideresa. Och jag tror att det var samma lokal vi var i när de höll en föreläsning för oss. Vi hittade oss ett hörn i lokalen där vi kunde sitta och dricka öl och äta på de cheetos (som ostbågar fast godare) som jag köpte tidigare på dagen. Det blev även lite Reeces pieses (också från affären). Gott att ha lite snacks till ölen. Sedan när det närmade sig konsert start så tog vi oss frammåt scenen. Men jag gjorde prakt misstakaget att jag inte gick på toaletten innan. Så efter 3-4 låtar så var jag tvungen att överge min plats och ta mig ut och gå på toaletten. Sedan var det inte ens lönt att försöka ta sig tillbaka. Jag hittade ett barbord med höga stolar där jag parkerade min rumpa. Ljudet var faktiskt bättre här men man såg ingenting. Men det var ok eftersom att vi stod i stort sett framme vid scenen i början. Jag glömde att fotografera något under själva konserten men fick en bild i början. Gillade de olika strålkastarna men missade att det just när ja tog fotot kom in en roddare och böjde sig ner så jag fick hans bakdel på bild. Ja ja det är väl charm i det fotot också.

Efter konserten tog vi oss så fort vi kunde mot Köpenhamns Central. Vi gick på känn och hittade ganska ok. Vi gick nog en omväg men hellre det än att gå helt fel mitt i natten. När vi kom fram så inser vi att vi precis missat ett tåg och att det var 40 minuter till nästa. Men det gjorde inte så mycket för vi hade sagt att vi ville äta något innan vi kom hem. Detta enbart för att stabilisera kroppen mot all alkohol vi fått i oss. Jag skulle ju dessutom träna på morgonen efter så jag ville verkligen äta något. Jag lyckades att hålla det jag lovade mig själv att inte dricka mer efter midnatt. Vi skulle ta oss en pölse (korv) men det blev kebab istället då det var mindre folk vid den vagnen.

Jag var så grymt trött och frusen när jag kom hem kl. 02:20. Trodde att jag skulle somna som en stock. Men icke sa nicke. Jag låg vaken och till slut satte jag på TV:n för att slippa höra suset i öronen. Dumma dumma mig som glömde öronproppar. Det var verkligen högt ljud inne på Loppen. Måste ha med mina öronproppar nästa gång. Jag brukar vara väldigt noga med att ha öronproppar då jag lätt får tillfällig tinnitus och jag är väldigt rädd för att få det permanent. Somnade väl frammåt 04:00 tiden skulle jag tro. Det blev att glutta på lite Big Brother där mitt i natten. Passade även på att tanka upp vätskebalansen med vatten. Jag drack förresten en hel del vatten under kvällen också för att vara lite förståndig och smart…..

Lördag

Jag vaknade av mig själv vid kl. 07:45. Dvs 30 minuter innan klockan skulle ringa. Lite störigt när jag behövde sova. Men ändå skönt. Jag tassade ner och fixade till en latte och tog även med mig en proteinbar upp. Det var dags att ladda för Functional Toning passet. Jag var grymt trött och kände mig seg när jag cyklade iväg till FT passet. Väl där så plockade jag fram det jag skulle sedan satt jag mest och hängde på min stepbräda. Snackade lite med Daniel som också hade varit ute lite dagen innan. Så vi var på samma nivå. Men vi körde båda gärnet och när själva passet började så var tröttheten som bortblåst. Tjohoooo vad det kändes bra. Jag kämpade på så att svetten lackade. En väldigt rolig sak för mig var att Daniel tackade mig för allt stöd jag visat honom då jag lyssnat och snackat mycket med honom kring att han är uppsagd på sin arbetsplats. Han och många med honom mister sina jobb. Jag har ju varit igenom detta själv ganska nyligen så för mig har det varit naturligt att vara ett bollplank för Daniel. Kul att han uppskattat det. Det värmer när man får veta att de små sakerna kan betyda mycket. Vi har i stort sett bara pratat före och efter träning. Jag har kommit med en del tips och lyssnat och dryftat.

Efter träningen så spenderades dagen i stort sett i soffan. Det blev lite lyxfrukost i form av frallor, jordgubbar, vindruvor och varm O’boy (på laktosfri mjölk). Gott men O’boyen var ganska söt. Vädret idag har inte varit det bästa. Det har mest regnat och blåst hela dagen. Så min planerade tur ner på stan brann inne. Kanske lika bra det för jag behöver spara mina pengar lite. Jag hade planer på att fixa lite där hemma men jag orkade ingen ting utan stannade kvar i soffan hela dagen. Min man och hunden är ju i stugan så jag hade ingen som ”satte igång” mig heller. Utan jag kunde verkligen bara sunka runt.

Fast nu ljög jag. Kom just på att jag gjort av med pengar som jag ej har betalat än. Jag har beställt roligt från nätet. Nämligen från spartoo.se. Det blev 3 par Birkis sandaler. Jag behöver nya. Har gått snett i mina gamla och har slängt dem vart eftersom. Dessa sandaler är de som fungerar bäst för mina fötter. Jag har inte testat just dessa men har liknande sedan tidigare som ej finns att få tag på längre. De byter utseende ibland. Men modellen i foten är den samma. Det är de tre modellerna och färgerna på bilden. Bilder har jag lånat från Spartoo.se hemsida. Då jag inte kan köpa så roliga skor så får jag hålla till godo med dessa men jag tycker att det är helt ok. Jag är lite osäker på de vita. Får se när de kommer om de är ett par keepers eller om de går tillbaka i retur. Bra att det är fri retur i 30 dagar. Då kan man testa lite hemma först. De längst ner tror jag blir kanon. De översta på bilden som är nästan som ett par flipp-flott är jag lite osäker på om de fungerar med mina artrostår men det återstår att se. De är snygga tycker jag i varje fall. De är bronsfärgade. Jag har en gammal modell i just denna färg och jag är väldigt förtjust i den färgen.

Söndag

Såg fram emot en lååååång sovmorgon men det blev inte riktigt så. Vaknade vid kl. 06:00 men låg kvar i sängen. Somnade om vi ca 08:00 och sedan vid kl. 09:00 så vaknade jag igen. Då gick jag ner och hämtade lite latte och så en proteinbar för jag kände inte för frukost. Låg och nojjade över allt jag har på mitt schema så som jobba, tvätta, bädda om i sängen, rensa avloppet i duschen, dammsuga, packa väska inför en liten jobb tripp/konferens, packa väska inför att jag på onsdag ska åka till Simris efter jobbet mm. Men orkade jag gå upp. NEJ…..det skulle dröja ett bra tag till. Men till slut bestämde jag mig för att jag var tvungen att ta bussen kl. 11:41 till Malmö.

Fotot illustrerar hur jag växt frast i sängen. Skönt nergosad i skängen i myskläder. På mig har jag ett nytt linne som nog för förbli ett sovlinne. Jag kommer i varje fall inte visa mig utan kofta ovanpå då det är ganska löst och slappt och visar för mycket av min feta rygg/armar. Men jag tycker att det är ett väldigt gulligt linne. Funderar på att köpa det i grönt också. Jag trivs i det hemma. Ja vi får se. Billigt från HM’s Impuls kollektion så det är nog avsett för 15 år yngre tjejer än mig.

Jobbade undan som jag skulle och behövde inte vara där hela kvällen. Matmässigt blev det en riktig sunkkväll. Pasta och köttbullar + godis. Blä så mätt jag blev. Har dock varit duktig och städat, tvättat , plockat och packat. Det är dock en massa kvar men det tar jag till nästa helg.

Snart sova. God Natt!

One thought on “Min helg – Dag 124-126

Kommentera

