Trött i kroppen – Dag 123

Efter gårdagens dålig mat och alla kolhydrater är jag idag extremt trött i musklerna och har en molande värk i kroppen. Som ett brev på posten. Det känns som m jag sovit endast 2 timmar men jag har fått 6 timmars sömn i natt så jag kan inte skylla på för lite sömn. Det jag tycker är så konstigt är att jag inte kan hålla mig borta från en massa kolhydrater när jag vet att jag mår så här. Bakis på kolhydrater. Det som sedan händer är att jag tappar fokus dagen efter också. Idag gick jag direkt från bussen in på Pressybårn på Södervärn och handlade frukost. Det blev en fralla, ost och marmelad. Så denna dagen började inte direkt bra den heller. Men som tröst så brukar jag äta ganska bra frukost och det hör inte till vanligheten att jag sunkar med frallor till frukost.

Orkade inte ta mig ut i regnet och fixa lunch så jag satt kvar på rummet och tog en iTrim bar istället. Inte det bästa beslutet. Jag hade behvöt både mer energi och frisk luft. Men men det blev som det blev. Tog en Nutrilett bar till mellanmål och köpte mig en frukt och lite pekannötter (min favorit nöt) som jag åt på bussen på väg till Lund och Actic.

En riktigt positiv sak idag är att jag har börjat rensa ut alla sunkiga möbler som stått på mitt rum på jobbet. Riktigt sunkiga. Så snart ska jag få skenor uppborrade på väggen och sedan upp med hyllor. Jag har resnat bort 2 stycken omaka bokhyllor, 1 stor omaka hurts, 2 bruna stolar med tillhörande bord, och en ursunkig lite fåtölj. Jag tycker redan att det luktar bättre på rummet. Men inte bra. En bra sak är att jag kommer åt att öppna fönstret nu. Så att jag kan vädra på morgonen när jag kommer. För länge sedan har det nog suttit en rökande professor i mitt rum. Hoppas att jag snart ska få ordning på allt och att det ska börja kännas som mitt rum. Det är på tiden. Jag har jobbat här över 6 månader nu och sedan någon vecka tillbaka är jag även fast anställd. Dvs jag klarade min provanställning så det känns otroligt bra. Skönt för mig som gillar stabilitet. Det ger mig lugn att veta att jag är fast anställd.

Funktional Toning och Pilates var på schemat ikväll. Men det blev bara Functional Toning. Anledningen till detta var att bussen var sen när jag skulle till Lund. Insåg att jag inte skulle hinna hämta it min biljett. Så jag ringde Actic Olympen och bad dem ta ut min Functional Toning biljett så att jag inte skulle missa min plats. Inga problem. Men sedan glömde jag själv hämta ut pilates biljetten. Men med tanke på hur trött jag varit idag så blev jag inte allt för ledsen. FT passet var grymt jobbigt idag. Nya övningar med 10kgs vikter. Men kul med nytt. Lär ha grym träningsvärk imorgon. Sweet!

Efter passet slänge jag på mig överdragströja och jackan å gick hem. Det regnade men var ganska varmt. En härlig och skön promenad. Vårregn är mysiga.

Till middag blev det gulaschsoppa och knäcke med ost. Har varit otroligt godissugen idag så jag fixade ihop en burk med kvarg 0.3%fett blandat med lite vaniljpulver. Sedan värmde jag lite frysta bär som jag blandade med ca 1tsk honung. Detta fick bli en efterrätt. Så nu är jag proppmätt. Måste tanka lite mer vatten för jag ligger nog på minus där efter träningen idag. Svetten verkligen sprutade om oss alla.

Kommentera

