Mycket på G – Dag 121-122

Här kommer ett inlägg för tisdag och onsdag 8-9 maj 2012.

Tisdag

Morgonen och förmiddagen gick fort som attan. När det var dags för lunch kände jag för att komma ut även om det inte var så varmt. Så jag och kollegan Anna tog en var sin itrim bar med oss (och jag även en latte) och vi gick och satte oss i Pildammsparken. Det blev inte någon lång lunch men det var skönt att komma ut. Solen kom faktiskt fram lite så det blev extra skönt. Vi fick besök av några söta änder där vi satt. De åt ur händerna på oss. Itrimbar är gott det…..det gillade även gräsanden.

Nu har jag äntligen bokat en tid till ortopeden. Jag har tur för jag ringde till Carema och sa som det var att jag opererade för 6 månader sedan och att jag nu vill visa upp mina fötter samt att diskutera inlägg till skorna. Först fick jag erbjudande om en telefontid dagen efter men jag kunde inte då sedan såd tjejn jag talade med att det kommit in ett återbud till kirurgen som operarade mig den 21 maj. Klappat och klart. Skönt att ha en tid inbokad. Skönt att jag tar tag i det till slut. Min sjukgymnast har varit på mig några gånger om att jag borde gå och ordna inlägg samt att visa upp fötterna. Dels den opererade men även min högra fot där artrosen gör sig påminnd mer och mer.

Efter jobbet åkte jag bussen in till centrum i Lund tillsammans med Maria en av de medicinska sekreterarna som sitter i min korridor på jobbet. Hon ville besöka några butiker i Lund och var osäker på vart de låg. Så jag följde med som guide. Det var mycket trevligt att gå runt och snickesnacka lite. Guidade runt lite mer och visade runt sådant som jag gillar. Jag tror att Maria tyckte det var några trevliga timmar.

Under tisdagen var det även dags för ett möte ang nya lägenheten. Det bjöds på små snittar till mötet. Gott! Ibland undrar jag lite vad vi gett oss in på för på dessa möten så är det mycket diskussioner kring huset och varför varför. Phuha…. Ja ja det hela är i varje fall uppskjutet lite till. Har vi tur flyttar vi in under 2013. Det blir november eller december för oss skulle jag tro. Vi får se. Vi är inte så stressade att det skjuts upp men klart att det hade varit roligt att snart säga att nu är det ”bara” 1 år kvar tills vi flyttar. Men men den tiden kommer.

Efter mötet fortsatte jag och min man ner på stan och gick och satte oss på Hercules. Min man ville att vi skulle äta ute och han var sugen på en köttbit. Jag var inte alls sugen på att äta ute men följde med. Vi kommer inte att träffas på ca en vecka framöver så lite kvalitetstid ihop var bra. Jag tog en hamburgare men lämnade överdelen på brödet samt åt väldigt lite dressing och pommes. Vi var inte hemma förrän efter kl. 22:00 och då var jag grymt trött. Gäsp!

Onsdag

Jag hade som avsikt att försöka ta mig ut på en joggingrunda för jobbet idag. Men jag kände på mig igår att det inte skulle gå så bra. Jag var grymt trött och snoozade väldigt länge. Jag hade dock ingen brådska till jobbet då jag skulle ha möte på sjukhuset i Lund under förmiddagen. Mitt möte gick jättebra och jag tog mig vidare till lunchmötet som skulle hållas på Kino i Lund. De var ett seminarie ang video annonsering, videoinlägg på webb samt hur youtub fungerar. Mycket intressant och kan bli intressant för mig i framtiden att använda i mitt arbete.

Det var så varmt och skönt ute idag. En härlig överrasking. När jag tog mig från sjukhuset ner till stan passerade jag Lunda gård och det fina universitetsområdet i Lund. Här blommar magnoliorna för fullt och det är så vackert.

Idag var det även dags för 90 min Vätternspining på Actic Södervärn. Jag fasar alltid för passet och när jag sitter på cykeln i början så undrar jag vad jag har gett mig in på. Men sedan mot slutet av passet är jag väldigt nöjd över att jag tar mig dit. Det är ju kul att köra slut på kroppen och svettas gärnet. Det enda dumma är att jag druckit dåligt nu iveckan. Så jag började panikdricka lite när jag kände hvudvärken komma krypande på eftermiddagen.

90 minuters spinningen gick jättebra. Jobbigt men bra. Alltid samma känsla efter 30 min. Hur f-n ska jag klara 60 till och tuffa intervaller på det. Men det går. Viljan finns där och jag ger järnet. På väg till bussen fick jag ett meddelande från Freebe (app) att det fanns drickyoghurt att hämta ut. Eftersom att jag var snabb på det så blev det en gratis Activia för mig (från Pressbyrån på Södervärn). God och välbehövlig var den. Skönt att få lite energi direkt efter träningspasset.

Väl hemma gick jag direkt till affären och handlade middag. Det blev färsk pasta med lite bacon. Å en hög med godis. Jag är verkligen inne i en matsvacka. Måste bryta den i tid. Barken knoppen eller kroppen mår bra sv detta. jag hade planer på att städa efter middagen men det blev inte mycket gjort. Somnade i soffan. Kass mat gör mig slö.

Over and out…..

Kommentera

