Dag 120 av 120

Inlägget kommer dagen efter…..dvs detta är måndagens

Tog ett tidigt tåg till Hellerup i Danmark (vid Köpenhamn) för att gå på möte på Gentofte Sjukhus under förmiddagen. Frukosten i form av en Nutrilett bar åt jag på tåget. Mötet på Gentofte Sjh.  gick bra och som tur var serverades det kaffe. Jag var såååå seg och behövde mitt koffeion. Blir dock så trött på dessa möten då danskarna är bra på att prata och jag sitter där på helspänn och försöker hänga med i allt de säger. Sedan kan jag inte helt de tekniska sakerna de talar om utan det är just det vi ska lära oss. Men det går frammåt.

Efter mötet så åkte jag in till Köpenhamns C och satte mig och väntade på att min man skulle komma till Köpenhamn. Jag köpte en väldigt god, fin men dyr latte. Se bild. Mötte upp Wille när hans tåg kom in och så gick vi vår vanliga runda. 1:a Stoppet en korv med bröd utanför centralen. 2:a stoppet en öl på en pub på ströget. 3:e stoppet sen lunch i form av en blandtallrik med nacho, kycling och revben. Jag var inte så hungrig så det var medst Wille som åt. Jag blir så mätt av ölen. Vi beställde in öl även här. Men jag drack nog bara halva och så fick Wille resten. Samma på första stället vi var på. Jag drack halva och så fick Wille resten. Har kommit på att det är en bra deal. Wille vill oftast ha lite merän en öl så jag brukar byta glas med honom när han har druckit lite mer än hälften av sin och jag bara smuttat på min. På så sätt så känns det lyxigt att jag ändå fick beställa in min öl men så ”lurar” jag mig själv lite och undvider en massa onödig kcal genom att byta. Wille får även han lite mindre då han inte beställer in en helt ny öl utan tar den jag börjat på. Win Win om vi nu ska tala öl. Det bästa hade ju varit att avstå helt men det vill jag inte för jag vill åt mysfaktorn som jag finner i detta.

En annan tradition jag har när jag är i Köpenhamn är att gå till Kransekagebageriet. Fast nu har de bytt namn till någon slags kedja men det är samma butik. Där köper jag två små kransekager och tar med hem och äter hemma på kvällen. Jag åt inte två utan det blev en var till mannen och mig. Gott som alltid. Jag har lärt mig att det är här jag ska köpa mina kransekager för de är godast här. Har testat andra ställen men de är inte lika goda så då avstår jag hellre.

Vi åkte hem ganska tidigt då vi ej hade hundvakt. Vi var hemma vid 17-tiden så det blev en liten lagom trip. Jag skat illbaka till Köpenhamn på fredag då det är möte igen och sedan ska jag och min vän A på konsert i Köpenhamn. Vi ska se Soundtrack of our lives. Vi passar på att ta en afterwork i Köpenhamn innan. Och för mig blir det verkligen afterwork då jag jobbar i Gentofte/Hellerup till 14:00 och sedan tar jag mig in mot stan. Kul. Men det är lite väl mycket saker som händer nu. Jag känner mig inte stark nog att avstå från allt gott. Så jag ger mig denna vecka som en mellanvecka. Sedan nästa vecka måste jag försöka att få till det med.

Väl hemma så försökte jag att skrubba lite på mina fötter. Jag testade ju Fotner behandlingen på mina fötter förra veckan (se tidigare inlägg). Först trodde jag inte att det fungerade på mig. Men nu så fjällar mina fötter något enormt. Det ser väldigt äckligt ut. Tur att jag inte ska visa upp fötterna. Det var lite känsligt när jag på barafotaloppet i söndags fick sträcka fram fötterna två gånger till arrangörerna för att de ville kolla på mina artrosfötter och se hur mycket rörligthet jag hade i min vänstra fot. Men då hade de ej börjat fjälla så som de gör nu. Usch och blä säger jag bara. Ska damsuga rejält hemma när det är över. Ser på badrumsmattan att det är en massa äckligt vitt fjäll från fötterna. Blääääää. Men fötterna lär nog bli fina när det hela är över. Jag är hoppfull. Men som sagt om någon tänker sig att göra detta så gör det i god tid tills att man ska visa upp fötterna eller gå barfota bland folk. Tur att jag int har massage eller liknande inbokat för då hade jag skämts ögonen ur mig.

Mina 120 dagar på utmaningen är nu till ända. Jag har som ni förstår inte nått mitt mål att komma helt i form på mina 120 dagar. Jag är på god väg men absolut inte i närheten av att vara färdig. Jag har funderat och tänkt hur jag ska göra med den här bloggen och har kommit fram till att jag fortsätter med samma. Även om dagarna är ”slut” så har jag inte kommit i mål och det är bara att fortsätta. Jag vet inte hur jag ska göra med inläggen om de blir numrerade och ett om dagen elle rom jag istället skriver lite när jag vill. Fast kanske ska jag ändå ha koll på dagarna också. Ja vi får se…..time will tell.

3 thoughts on “Dag 120 av 120

  1. Kul om du fortsätter blogga!
    Har följt din blogg nästan dagligen och finner inspiration och tröst! Tack!
    Jag följer Itrim och har passerat 12 veckors dieten, nu börjar kampen!

    • Tack! Vad kul att höra att det faktiskt är någon som följer bloggen. Din kommentar värmer massor och jag blev glad av att läsa den.

      Lycka till med Itrim och den tid du nu möter efter de 12 veckorna. Kämpa på och ge järnet för att nå dit du vill.

      Kram på dig!

  2. Grattis till dina 120 dagar!!! Du är ju definitivt i bättre form än dag 1 kanske då och det är ju en enoooooormt bra presation! Jag tycker att du är fantastiskt bra i alla fall!!!🙂

    Ja kanske ses vi på detta crazyspinning pass!🙂 Om inget annat ses vi kanske i gymmet endå! Kram p dej!🙂

Kommentera

