Dag 119 av 120

Sov till vi vaknade idag. Skönt! Hade velat och dra mig lite längre men mina skuldror rygg satte stopp för det.

Tog en lång frukost. Min man var sugen på frallor så han sprang iväg till lilla ICA och handlade. Så det blev en fralla och en halv croisant. Gott men lite aj aj i magen sedan.

20120506-220713.jpg

20120506-220728.jpg

20120506-220737.jpg

Min kollega Anna kom och hämtade mig vid kl 12 och vi for in till Pildammsparken för barfotaloppet. Vilken grej. Vi var lite tidiga och satt och snackade med killarna som arrangerade samt övriga löpare som kom.

Vid 13 var det dags för lite lätt uppvärmning samt instruktioner på hur man bäst springer barfota. Vi var alla taggade och ville ta oss iväg. Det blev många aj aj aj på vägen. Det gjorde ganska ont av alla stenar och grus men det gick ändå förvånansvärt bra tycker jag. När vi kört ett varv så tog jag på mig mina skor och körde ett varv till.

När de flesta var i ”mål” så var det en kort föreläsning med stretsch och smidighetsövningar för fötterna. Något som är bra för mina stela fötter. Alla arrangörer var mycket trevliga och det här var jättekul. Två av den kom och kollade hur det fungerade och det blev att visa upp mina artrosfötter och svara på lite frågor. Jag känner att de verkligen såg alla som var där. Inte bara de erfarna löparna. Kändes bra och roligt.

Träffade även coola Suz http://icanrestwhenimdead.com/ Kul! Alltid roligt att träffa personen bakom en blogg. Och framför allt en person som inspirerar.

Anna och jag lunchade med mackor på picknickfilten i solen. Grymt skönt! Hade köpt med lite coctailtomater som fick stå i solen och bli solvarma. Gottogott.

Efter loppet så var det dags för några timmars jobb. Kände att jag ville jobba undan lite. Imorgon åker jag till Gentofte Sjukhus på möte och sedan på eftermiddagen när mötet är slut så kommer min man in till Köpenhamn så ska vi hänga där lite och mysa lite.

Till middag idag blev det grillat. Mums. Älskar att grilla majskolvar. Det är så gott.

Nu är det sängen som gäller.

God Natt alla där ute!

One thought on “Dag 119 av 120

Kommentera

