Dag 117 av 120

Även dagens inlägg kommer en dag för sent. Här kommer fredagens.

Fick ställa in morgonträningen idag också. Mina fötter vill inte. Den opererade foten har svullnat upp lite igen och jag får nog ta det lite lugnt. Den är inte jättesvullen men både jag och min man ser att svullnaden på ca halva sidan av foten är tillbaka. Så det känns lite segt. Men det är bara att kämpa på.

Bestämde att jag inte springer Lundaloppet. Jag kan säkert springa det men jag vet hur det blir. Jag biter ihop och tävlar mot mig själv och kör på hårdare än jag borde. Nä jag satsar på det spännande och roliga Barfotaloppet imorgon istället. Där springer man 1 km barfota och sedan kan man springa mer om man vill. Lite mer lagom. Ska bli kul dock. Men jag måste lägga in löpning igen på morgonpassen. Jag får börja nästa vecka och spränga in lite morgonlöpning när jag ändå kör mina pass.

På lunchen tog Anna och jag en promenad ner mot Triangeln i Malmö och fixade eftermiddagsfika som jag skulle bjuda på som eftermiddagsfika. Det blev en massa gott. Tanken var att jag skulle ta en itrimbar till lunch men det blev en kardemummabulle istället. Mega ouphs…… Ja ja kcal mässigt var det inte värre än en stor lunch men en rätt så kass sådan. Sedan blev det mer gott på fikat. Alla verkade uppskatta att bli bjudna på fika så det var kul. Jag firade att jag nu är fast anställd (hade provanställning först).

Flexade ut vid 15:45 och tog tåget från Triangrln till Centralen i Malmö. Det känns verkligen som en tunnelbana. Det tar ca 3 min med själva tåget. Bra när fötterna ska skonas.

Det blev en afterwork och middag i ett svep. Det blev en öl för mig samt lite kyckling och nachos. Gott gott! Sedan kan jag ju avslöja att det blev godis på kvällen också.

Känner att jag måste sätta mig ner och göra en riktig planering nu. Dels för träning men även för maten. Det är så mycket som händer att jag i vardagen måste äta bättre än vad jag gör för att kunna unna mig vid fest och utgång. Jag vill inte vara den som alltid tackar nej. Tjockisen som är på ständig diet. Jag måste hittar något som fungerar för mig. Men först ska jag nå målvikt eller som jag hellre vill se det trivselvikt.

Skam den som ger sig….

Kommentera

