Dag 116 av 120

Orkade inte skriva något inlägg igår så det blev gjort under dagen idag.

Jag skulle ha börjat dagen med en joggingtur/powerwalk men jag hade sovit så himla dåligt samt att huvudet värkte så jag hoppade över det. Jag tränar ändå så pass mycket att det inte är hela världen. Även om jag inte följer schemat till punkt och pricka. Skönt att få sovmorgon. Gick upp och hämtade mer vatten för jag tror att min huvudvärk är pga vätskebrist. Det har varit varmt och jag har tränat massor och glömt dircka det där lilla extra som man ska göra när det är varmt. Så nu ska här tankas upp på vatten. Tog dessutom en senare buss och var inte på jobbet förrän kl. 08:30. Det är nog mest jag själv som har problem med det. Ingen annan bryr sig. Så det är bara att vänja sig att verkligen utnyttja flex/komp tid till både plus och minus. Jag blir bättre och bättre på det.

På lunchen tog kollegan Anna och jag en promenad ner på stan då vi hade lite ärenden. Det blev impulshoppat två blusar för min del. Sådana där sköna blusar med ”resår” nertill. Ganska tunna så att man måste ha linne under som sticker ut där nere. Me like och det är blusar som jag kan fortsätta gå ner i vikt i och ändå kunna ha dem ett tag. Så bra där. Det blev även lite bra att ha från HM. Det blev en iTrim bar till lunch och 0.5 liter vatten. Vi använder lunchen till att promenera istället för att äta. Det är både bra och dåligt. Men en bar och sedan lite bra mellisar under eftermiddagen kompenserar för att det inte blir någon riktig lunch. Tycker jag då….

Under eftermiddagen såg jag till att jag fick i mig två mellanmål. Ett vid 14:30 bestående av en burk makrill i tomatsås på en knäcke och sedan en banan på en knäcke vid 16:30. Tog bussen till Lund och körde sedan bästa Functional Toning passet samt lite mer lugnt Pilatespass (fast jobbigt för musklerna). Gillar denna kombon. När man kommer ut från Functional Toning passet så är det jätteskönt att bra byta topp och sedan gå in och andas och köra pilates. Enda nackdelen är att jag är hemma först vid 21:00 och då är det middag som gäller och sedan nästan direkt sängen. Det händer inte så mycket mer dessa dagar. Men jag gillar dem ändå även om jag känner mig lite snuvad på slappetid på kvällen.

Kommentera

